Evo Softail og bredde på bakdekk

Ramme, gaffel, hjul (inkl. dekk) og fjæring
Post Reply
panser

Evo Softail og bredde på bakdekk

Post by panser »

Hei,

Er helt ny på forumet, men har hengt rundt og lest både her og på det gamle forumet :) . Er alltids noe nytt å lære eller plukke opp... Nå tenkte jeg det var på høy tid å få postet ett spørsmål som gnager meg og som jeg ikke kan se å finne noe svar på noe som helst sted :?

De fleste er sikkert enige i at det originale bakdekket ser fryktelig puslete ut... Men, hvordan får man på ett bredere hjul på absolutt rimeligste måte? Informasjon om bredere hjul er ikke noe vanskelig å finne... men å bytte ut baksvingen for så å sikte seg inn på 200 dekk eller enda bredere er ikke noe alternativ for meg.

så er det noen på forumet som har testet seg frem mot til en god løsning som muliggjør bruk av 150 eller 160 dekk, så hadde jeg satt pris på om noen kunne postet oppskriften på dette :D

Alle innspill mottas med stor takknemlighet ;)
AlexHDFXR

Re: Evo Softail og bredde på bakdekk

Post by AlexHDFXR »

gå fra belt til kjede kanskje??
mvh Alex
86mod FXR custom(1584ccm)
Bernt

Post by Bernt »

bredere-felg samt dekk. 4-5" felg. 15-16". off set på primær drev og felg
aris

Post by aris »

Har en softail deuce felg på min,den har jeg 160 dekk på,har hørt det går 180 og på den :err:
02 night train
Gravene MC

Post by Gravene MC »

Jeg har en early softail (1985) Den har 150-dekk... God plass! Kjededrift og 3,5"felg. Det skal visst gå på et 160, hvis man setter på et offset-framdrev.
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
panser

Post by panser »

Hei,

Takk til alle som tok seg tid til å svare :D . Vel, ser ut til at 150 dekk blir neste skritt, i og for seg en helt ok løsning når jeg tar i betraktning at sykkelen brukes til det den er ment for... kjøring hver dag (come rain, come shine :err: ) Blir aldri noe utstillingsbygg av denne, tror jeg...

Noen som har erfaring med å konvertere til smal belt? Helt ok med kjede drift, men jeg har litt sansen for belt også ;) Mener å ha lest ett sted at HD selv hadde tatt frem ett slikt kit, men... må kanskje ta turen til LB for å sjekke om dette er noe som er tilgjengelig :)
Post Reply

Return to “Chassis”