Hei!
Jeg har en sporster 89 mob, som er borret opp til 1200. Jeg er superfersk i dette, og har så vidt begynt en liten restaurering av sykkelen. Derfor trenger jeg litt hjelp til og finne ut av ting:)
Jeg ønsker å bytte til større drev, i dag sitter det orginale drev på. Vil øke med 2 - 3 tenner, og lurer på hvor sort drev jeg må kjøpe da, både fremme og bak. Og lengden på nytt kjede?
Tusen takk - Nina:)
Drev til Sportster
Re: Drev til Sportster
Hva tenker du å oppnå ved å bytte drev.
skal du ha laverer turtall i motorvei hastighet eller vil du ha en sykkel som akselererer fortere.
ved å sette på 2-3 tenner større drev foran vil utvekslingen bli høyere (numerisk Lav) det samme skjer om du setter på mindre drev bak
ved å sette på 2-3 tenner større bak vil utvekslingen bli lavere ( Numeriks Høy) det samme skjer om du setter på mindre drev foran
3 tenner forandring på drevet bak tilsvarer omtrent 1 tann forskjell foran.
skal du ha laverer turtall i motorvei hastighet eller vil du ha en sykkel som akselererer fortere.
ved å sette på 2-3 tenner større drev foran vil utvekslingen bli høyere (numerisk Lav) det samme skjer om du setter på mindre drev bak
ved å sette på 2-3 tenner større bak vil utvekslingen bli lavere ( Numeriks Høy) det samme skjer om du setter på mindre drev foran
3 tenner forandring på drevet bak tilsvarer omtrent 1 tann forskjell foran.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
- Sportster89
Jeg vil ha lavere turtall på landeveiskjøring.
Takk for hjelpen, da fikser det seg:))
Takk for hjelpen, da fikser det seg:))
Life is just a ride...
Jeg gjorde det med min , opp til 23 t foran og ned bak . Utfordringen ble at jeg måtte modifisere inni dekslet foran drevet . Slipte vekk en del gods for å få plass , men var verdt jobben .Turtallet er ca 1800-2000 rmp ved 100 km/ t , og det er behagelig . Kjøpte både drev og nytt kjede på Ebay , men husk at det er viktig med rett valg . Tror det er 530 på din . Vil osgå anbefale å sette på progresive fjærer i gaffel , mye bedre å kjøre . Lykke til , og kos deg 

Jeg tror det er 23/48 som sitter på den ene min og det er en behagelig utveksling. Ihvertfall i forhold til den andre som har 19/51. Der skulle jeg hatt minst 2 gir til :p
Kjøpte et 24 drev til den for mange år siden men fikk ikke plass innafor dekselet. Siden det er en -70 er det heller ikke mye å karve ut inni der siden clutchen går inn på den siden.
Kjøpte et 24 drev til den for mange år siden men fikk ikke plass innafor dekselet. Siden det er en -70 er det heller ikke mye å karve ut inni der siden clutchen går inn på den siden.
Nå er vel din "litt" mer ennbare 1200 kit......jenst wrote:Jeg gjorde det med min , opp til 23 t foran og ned bak . Utfordringen ble at jeg måtte modifisere inni dekslet foran drevet . Slipte vekk en del gods for å få plass , men var verdt jobben .Turtallet er ca 1800-2000 rmp ved 100 km/ t , og det er behagelig . Kjøpte både drev og nytt kjede på Ebay , men husk at det er viktig med rett valg . Tror det er 530 på din . Vil osgå anbefale å sette på progresive fjærer i gaffel , mye bedre å kjøre . Lykke til , og kos deg

- hoangbaoyen0304

- Sportster89