Min kjære Konstabel har fått en ventil tikke lyd som bare blir sterkere og sterkere. Har skiftet ventilløfterene da den ene hydraulen var blåst. Byttet til JIMS faste løftere. Dette resulterte i mere konsis motor spes ved litt høyere turtall. Så langt alt vel. Men tikkingen forsvant ikke, uansett hvor mye jeg justerte. Det jeg kan tenke meg er at vippa til den fremre eksosventilen er gåen.
Hvordan oppleves det, er vel en kurant ting å skifte.
Ventil vipper
Ventil vipper
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Ventil vipper
er vel kurant det men du må velha motoren ut av ramme for å i det heletatt få tatt av toppdekslene.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: Ventil vipper
Går vel an å få tatt av toppdekslene/toppene hvis jeg fjerner tanken mm.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Ventil vipper
Kanskje kammen begynner å bli slitt etter at du har kjørt xxxxx km ?
- Per-øivind
- Posts: 467
- Joined: 10 Mar 2010, 21:10
Re: Ventil vipper
Ja, da skal det ikke være noe problem.tutte wrote:Går vel an å få tatt av toppdekslene/toppene hvis jeg fjerner tanken mm.
Re: Ventil vipper
Den ble sjekket for 30-40 K sidenTCB wrote:Kanskje kammen begynner å bli slitt etter at du har kjørt xxxxx km ?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Ventil vipper
yeppToro wrote:Mener du da 30-40 000 km siden tutte.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Ventil vipper
Nå er toppene tatt av og da var det lett å se hva som var feil..
Fremre eksosventil har gått å gnagd/slått i ventilsetet så mye at det lønte seg å få tak i nye topper. Det har også vært sprekk mellom plugghullet til begge sider til ventilsetene. Jeg har lagt merke til at den fremre pluggen alltid har vært treg å skru ut.
Så nå har jeg bestillt nyoverhalte portede topper med større ventiler, nye Wiseco 10,5 høykomp. stempler, Andrews EV46 kam nye hydrauliske ventilløfter og da blir det nok også ny tenningsmodul.
Da skjønner dere at når dette er på plass og innkjørt etter alle kunstens regler og kneet har fått helet seg litt til. Da kan jeg igjen vise rødlyset og Policebaggen til mine medtrafikkanter, gleder meg allerede til våren. YIPPI.
Fremre eksosventil har gått å gnagd/slått i ventilsetet så mye at det lønte seg å få tak i nye topper. Det har også vært sprekk mellom plugghullet til begge sider til ventilsetene. Jeg har lagt merke til at den fremre pluggen alltid har vært treg å skru ut.
Så nå har jeg bestillt nyoverhalte portede topper med større ventiler, nye Wiseco 10,5 høykomp. stempler, Andrews EV46 kam nye hydrauliske ventilløfter og da blir det nok også ny tenningsmodul.
Da skjønner dere at når dette er på plass og innkjørt etter alle kunstens regler og kneet har fått helet seg litt til. Da kan jeg igjen vise rødlyset og Policebaggen til mine medtrafikkanter, gleder meg allerede til våren. YIPPI.



Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
- Per-øivind
- Posts: 467
- Joined: 10 Mar 2010, 21:10
Re: Ventil vipper
Se der ja, da blir konstabelen klar for nye veier dit du måtte føre den. Og få orden på kneet nå så du står klar i sadelen når vårsolen kommer for fullt, eller kjenne vi deg rett er du "snart" utpå. Per-ø