Fork brace montert

Post Reply
Harlex

Fork brace montert

Post by Harlex »

Da er fork brace montert 8-)

Først monteringen: Det skulle være "plug and play" men det var det selvfølgelig ikke. Det var for trangt mellom gaffelbeina og det måtte løsning av hjulmutter, endel knoting og håndmakt samt MYE banning.

Resultat:

Ny sykkel! :D
Nå begynner vi å snakke. Kjøreegenskapene er betydelig forbedret. Fortrinnsvis i svinger men også merkbart mer stabil i høye hastigheter. Sykkelen er betydelig mer stabil i fronten. Kan faktisk (ikke noe jeg gjør hele tiden) slippe rattet og styre sykkelen ved å lene meg fra side til side. Tok meg selv i å slippe rattet i over 100 km/t (noe som jeg definitivt ikke gjør til vanlig) Poenget er iallefall at jeg med denne fork bracen kombinert med progressive fjærer i gaffel har fått en sykkel som er betydelig mer leken og ikke minst stabil. Hvis jeg før oppgraderingen hadde bare lekt meg bare halvparten så mye som jeg gjorde på testturen på ca 10 mil idag, hadde jeg pisset meg ut mange ganger. Da jeg skiftet til progressive fjærer i gaffelen var endringen stor men jeg tør å påstå at fork bracen er en enda større oppgradering.

Tilslutt må det jo nevnes at (iallefall etter min mening) fork bracen tar seg jævla godt ut designmessig.
SE fork brace.jpg
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
chrissenator

Re: Fork brace montert

Post by chrissenator »

Kanon, gleder meg til å få en på min...

Har lest mye om forbedringer av fronten på Sportstere og en av de virkelig effektive forbedringene er akkurat denne Fork Bracen.

Det du skriver er helt typisk, det blir en "ny" sykkel og forbedringen er så uventet positiv.

Du har jo noen fine veier fra deg og inn til sentrum med flotte svingete veier, svinger som er skikkelig kvasse og noen med rimelig feil kurving hvor det er store utfordringer for en standard gaffel og der har jeg tenkt å teste ut forskjellen på min sykkel når jeg får montert på bracen..

Hvordan føler du den i bykjøring da?, har lest at det å legge seg inn i krappe svinger blir litt annerledes og det er mulig å presse sykkelen enda mer ned og ta svinger uten å få følelsen av at gaffelen bunner og sykkelen går på "skinner" og at sykkelen retter seg opp betydelig raskere med bracen..
To Sportstere er dobbelt så gøy
Harlex

Post by Harlex »

chrissenator wrote:
Du har jo noen fine veier fra deg og inn til sentrum med flotte svingete veier, svinger som er skikkelig kvasse og noen med rimelig feil kurving hvor det er store utfordringer for en standard gaffel og der har jeg tenkt å teste ut forskjellen på min sykkel når jeg får montert på bracen..

Hvordan føler du den i bykjøring da?, har lest at det å legge seg inn i krappe svinger blir litt annerledes og det er mulig å presse sykkelen enda mer ned og ta svinger uten å få følelsen av at gaffelen bunner og sykkelen går på "skinner" og at sykkelen retter seg opp betydelig raskere med bracen..
Har ikkje prøvd den i bykjøring ennå...
Som du sier går sykkelen på skinner og retter seg MYE kjappere opp.... Enda mer leken.... Jeg driver å kjører slalom på rette flater for å lage meg svinger... Kjempe artig! SÆRS fornøyd :D :err:
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
tutte

Post by tutte »

Jeg tror deg godt når du sier sykkelen er som ny( burde vært standard). Utrolig hvor mye en relativt liten del har å si for kjøreegenskapene.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
chrissenator

Post by chrissenator »

Da var min forkbrace kommet i hus, og forhåpentligvis montert iløpet av kvelden - sammen med senkeklosser, yiha detta skal bli supert...
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”