Først monteringen: Det skulle være "plug and play" men det var det selvfølgelig ikke. Det var for trangt mellom gaffelbeina og det måtte løsning av hjulmutter, endel knoting og håndmakt samt MYE banning.
Resultat:
Ny sykkel!

Nå begynner vi å snakke. Kjøreegenskapene er betydelig forbedret. Fortrinnsvis i svinger men også merkbart mer stabil i høye hastigheter. Sykkelen er betydelig mer stabil i fronten. Kan faktisk (ikke noe jeg gjør hele tiden) slippe rattet og styre sykkelen ved å lene meg fra side til side. Tok meg selv i å slippe rattet i over 100 km/t (noe som jeg definitivt ikke gjør til vanlig) Poenget er iallefall at jeg med denne fork bracen kombinert med progressive fjærer i gaffel har fått en sykkel som er betydelig mer leken og ikke minst stabil. Hvis jeg før oppgraderingen hadde bare lekt meg bare halvparten så mye som jeg gjorde på testturen på ca 10 mil idag, hadde jeg pisset meg ut mange ganger. Da jeg skiftet til progressive fjærer i gaffelen var endringen stor men jeg tør å påstå at fork bracen er en enda større oppgradering.
Tilslutt må det jo nevnes at (iallefall etter min mening) fork bracen tar seg jævla godt ut designmessig.