Batteri

Harlex

Batteri

Post by Harlex »

Skulle fyre opp idag med møtte flatt batteri :( Det er ikke lange stunden siden jeg hadde meg en bra tur :roll: og har forsåvidt følt at batteriet har slitt litt helt siden 1200- konverteringen :cry:
Er det forskjell på batteriene på 883 og 1200? Er det vanlig/mulig/anbefalt å bytte til et kraftigere batteri ved 1200 konvertering? Isåfall til hvilken size?
En annen sak: Leser i instruksjonsboken om starting med startkabler. Frister jævlig ettersom det er litt "kontete" å ta batteriet ut for lading. Oppskift startkabler: pluss på pluss, minus på oppladetbatteri sin minus pol og andre enden av minuskabelen på "sikker jord" Tips om hvor jeg fester den da for å oppnå såkalt "sikker jord?" På støtten eller rammen eller? :?:

Og det går greit å bruke bilen som "strømvert??"
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
shovel78

Re: Batteri

Post by shovel78 »

"Sikker jord" må jo nesten være en dings som henger fast i ramma eller motor`n, som ikke er lakkert.
Klem startkabelen på en bolt eller noe.
Bilens strøm funker vel fett som f'*** det, 12 volt er 12 volt.....
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
BikerEva

Post by BikerEva »

På gamlesykkelen min hadde jeg ledning fra plussen så det var lett å koble seg på med bilen, minusen satt jeg på en sylinder.

Det hjalp jo veldig å bytte batteri da :)
Harlex

Post by Harlex »

BikerEva wrote:På gamlesykkelen min hadde jeg ledning fra plussen så det var lett å koble seg på med bilen, minusen satt jeg på en sylinder.

Det hjalp jo veldig å bytte batteri da :)

Nytt batteri ja... Men samme sort som du hadde eller kraftigere?
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Svima

Post by Svima »

Jeg kjøpte et kraftigere batteri i fjor. Husker ikke hva det heter lenger, men ble forsikret om at det var bra saker. Gelebatteri.
Ble starteren din byttet sammen med konverteringen? Det skal også hjelpe.
Min har sterkere starter enn originalt, men drar litt tungt og sluker strøm på det. Men med nytt og friskt batteri var det en ganske forbedret opplevelse å starte sykkelen.

Hvis du har CeTek lader kan du få kjøpt en liten kobling som kan sitte på batteripolen hele tiden så slipper du å ta ut batteriet for lading. Jeg så denne koblingen hos Bil-xtra.
/ Svima
Tom Eikemo

Post by Tom Eikemo »

Vær litt forsiktig med å bruke bilen som "strømvert" så du ikke blåser sikringene på sykkelen. Er litt mer amp i bilens batteri/dynamo enn sykkelens. Har selv vært ute for det på en "plastsykkel" der hovedsikring lå så jæ...g teit til at jeg måtte demontere halve sykkelen. Bare ett tips :shit:
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
BikerEva

Post by BikerEva »

Kjøpte et gelbatteri og trengte aldri mer startkabler, bare redningsbil av andre årsaker :err:
Harlex

Post by Harlex »

Svima wrote:Jeg kjøpte et kraftigere batteri i fjor. Husker ikke hva det heter lenger, men ble forsikret om at det var bra saker. Gelebatteri.
Ble starteren din byttet sammen med konverteringen? Det skal også hjelpe.
Min har sterkere starter enn originalt, men drar litt tungt og sluker strøm på det. Men med nytt og friskt batteri var det en ganske forbedret opplevelse å starte sykkelen.

Hvis du har CeTek lader kan du få kjøpt en liten kobling som kan sitte på batteripolen hele tiden så slipper du å ta ut batteriet for lading. Jeg så denne koblingen hos Bil-xtra.
Ikke skiftet starter nei... Har en slik lader ja og tror jeg har de koblingene også :)
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Harlex

Post by Harlex »

Tom Eikemo wrote:Vær litt forsiktig med å bruke bilen som "strømvert" så du ikke blåser sikringene på sykkelen. Er litt mer amp i bilens batteri/dynamo enn sykkelens. Har selv vært ute for det på en "plastsykkel" der hovedsikring lå så jæ...g teit til at jeg måtte demontere halve sykkelen. Bare ett tips :shit:
Jeg har 2 andre sykler i garasjen så da bruker jeg vel en av dem tenker jeg.... :)
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Harlex

Post by Harlex »

BikerEva wrote:Kjøpte et gelbatteri og trengte aldri mer startkabler, bare redningsbil av andre årsaker :err:
Blir vel et gel-batteri på meg då? :) Husker du hvilket og kor kjøpte du det?
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
Post Reply

Return to “Sportster”