Clutch plater
Posted: 08 Sep 2010, 17:50
Har i hyele sommer slitt med en clutch som ikke har fridd ut skikkelig. den klonker når jeg leegr inn gir og å skifte til nøytral med motoren i gang og stillestående sykkel har vært umulig.
har forsøkt alt av justerings muligheter uten egentelig å lykkes veldig har nesten trodd at utvekslingen på clutch hendelen har vårt tilstrrekkelig.
så fa jegt nå først hadde heøe primær kassa ned for å få skifta staor og rotor tenkte jeg tiden var iunne for en real inspesksjon. tok
derfor med emg hele clutch korga med hub o alt inn på jobben å demonterte det der., for så å sleknge alt i dele vasker´n. da jeg hadde fått reint delene så jeg at det allerede var montert en sånn Ram Jet Retainer som bike line skryter så ille av. men problemet var jo at låseringene ikke var tilsetde slik de skulel være i følge boka. så en tru innom lazy Boyz fikk rørt litt i tenke boksen til ett par tre stykker der nede ja. før et lyst hua fant ut at jo da de hadde faktisk Ram Jet retainer på lager. alt jeg trengte var 3 segeringr men uansett. satset kosta 163 penger så jeg betalte og gikk. fikk en hyggelig prat med Kongsrud på vei ut.
så når jeg kom hjem og fikk montert sammen clutch hubben og skulle begynne med clutch plater osv ble jeg sittende å måpe. da jeg sjekka i boka skulle det være 54 friksjon disker og 4 stål plater med dempere. men på min sykkel sitter det 6 firksjons disker og ei ekstra stålplate uten dempere på. hva faen er det en alle annen lu amerikaner som tenkte at hvis nok er bar enr enda mer bedre, elelr er dette ett kjent triks for få få bedre clutch på en gammal Shovel.
tror faktisk jeg skal sette sammmen clutchen med rett antall plater for å se om det funker bedre en det har gjort så langt.
sleit litt med att clutchen slura under belastning da jeg tok i bruk sykkelen men etter å ha stramma fjærene litt ble det borte
har forsøkt alt av justerings muligheter uten egentelig å lykkes veldig har nesten trodd at utvekslingen på clutch hendelen har vårt tilstrrekkelig.
så fa jegt nå først hadde heøe primær kassa ned for å få skifta staor og rotor tenkte jeg tiden var iunne for en real inspesksjon. tok
derfor med emg hele clutch korga med hub o alt inn på jobben å demonterte det der., for så å sleknge alt i dele vasker´n. da jeg hadde fått reint delene så jeg at det allerede var montert en sånn Ram Jet Retainer som bike line skryter så ille av. men problemet var jo at låseringene ikke var tilsetde slik de skulel være i følge boka. så en tru innom lazy Boyz fikk rørt litt i tenke boksen til ett par tre stykker der nede ja. før et lyst hua fant ut at jo da de hadde faktisk Ram Jet retainer på lager. alt jeg trengte var 3 segeringr men uansett. satset kosta 163 penger så jeg betalte og gikk. fikk en hyggelig prat med Kongsrud på vei ut.
så når jeg kom hjem og fikk montert sammen clutch hubben og skulle begynne med clutch plater osv ble jeg sittende å måpe. da jeg sjekka i boka skulle det være 54 friksjon disker og 4 stål plater med dempere. men på min sykkel sitter det 6 firksjons disker og ei ekstra stålplate uten dempere på. hva faen er det en alle annen lu amerikaner som tenkte at hvis nok er bar enr enda mer bedre, elelr er dette ett kjent triks for få få bedre clutch på en gammal Shovel.
tror faktisk jeg skal sette sammmen clutchen med rett antall plater for å se om det funker bedre en det har gjort så langt.
sleit litt med att clutchen slura under belastning da jeg tok i bruk sykkelen men etter å ha stramma fjærene litt ble det borte