Har i hyele sommer slitt med en clutch som ikke har fridd ut skikkelig. den klonker når jeg leegr inn gir og å skifte til nøytral med motoren i gang og stillestående sykkel har vært umulig.
har forsøkt alt av justerings muligheter uten egentelig å lykkes veldig har nesten trodd at utvekslingen på clutch hendelen har vårt tilstrrekkelig.
så fa jegt nå først hadde heøe primær kassa ned for å få skifta staor og rotor tenkte jeg tiden var iunne for en real inspesksjon. tok
derfor med emg hele clutch korga med hub o alt inn på jobben å demonterte det der., for så å sleknge alt i dele vasker´n. da jeg hadde fått reint delene så jeg at det allerede var montert en sånn Ram Jet Retainer som bike line skryter så ille av. men problemet var jo at låseringene ikke var tilsetde slik de skulel være i følge boka. så en tru innom lazy Boyz fikk rørt litt i tenke boksen til ett par tre stykker der nede ja. før et lyst hua fant ut at jo da de hadde faktisk Ram Jet retainer på lager. alt jeg trengte var 3 segeringr men uansett. satset kosta 163 penger så jeg betalte og gikk. fikk en hyggelig prat med Kongsrud på vei ut.
så når jeg kom hjem og fikk montert sammen clutch hubben og skulle begynne med clutch plater osv ble jeg sittende å måpe. da jeg sjekka i boka skulle det være 54 friksjon disker og 4 stål plater med dempere. men på min sykkel sitter det 6 firksjons disker og ei ekstra stålplate uten dempere på. hva faen er det en alle annen lu amerikaner som tenkte at hvis nok er bar enr enda mer bedre, elelr er dette ett kjent triks for få få bedre clutch på en gammal Shovel.
tror faktisk jeg skal sette sammmen clutchen med rett antall plater for å se om det funker bedre en det har gjort så langt.
sleit litt med att clutchen slura under belastning da jeg tok i bruk sykkelen men etter å ha stramma fjærene litt ble det borte
Clutch plater
Clutch plater
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
- harleyhaug
Re: Clutch plater
Hadde satset på å sette dem sammen slik de skal stå iflg. boka ja jan ivar. vet ikke om du har 3 eller 5 finger hub men om du har 5 finger får du bare på 2 segerringer på samme nivå på ram jeten det er etter sigende mye bedre enn å sette på tre så en blir på feil nivå i plastikkplaten. ser du om du har de lange lagerrullene eller "korga" med korte ruller som ytterhuben ruller på ?
tommy
tommy
har 5 fingers clutch hub.
satte fast ram jetten med 2 segeringer og skrudde sammen slik dte swtår i boka.
nå har jeg clutch som funker slik den skal. det har vært tumgt å klemme inn clutch hendelen men det er nå
borte. det samme gjelder problemet med en clutc som ikke frir ut. det smeller ikke når jeg legger inn gir og jeg kan fint legge inn nøutral med motoren i gang og sykkelen stillestående.
satte fast ram jetten med 2 segeringer og skrudde sammen slik dte swtår i boka.
nå har jeg clutch som funker slik den skal. det har vært tumgt å klemme inn clutch hendelen men det er nå
borte. det samme gjelder problemet med en clutc som ikke frir ut. det smeller ikke når jeg legger inn gir og jeg kan fint legge inn nøutral med motoren i gang og sykkelen stillestående.
100%er
100%er
etyter ett par prøve turer md på følgende stramming av clutch fjæørene for å hindre søluring har jeg nå en clutch som fungerer bedre en noen gang.
måtte nok ttramme fjørene noe mer en tidligere men rett antall plater i cltch korga gjør jo att det blir bedre plass, nåpr man i tilegg kan slippe å sitte å holde igjen med forbremsen på ølyskryss for at ikek biken skal rusle av gårde kan det ikek bli bedre. det var plutselig veldig enkelt å vippe over til nøuytral når man står på lyskryss og venetr også.
begynte å få sene betenelse i venstra armen på grunn av den tungrodde clutcehnm så detta var bare helt deilig.
att ikek folk kan la ting være sånn de skal. finner stadig noen sånne PETTE SMART løsninger som ikke funker uansett.
måtte nok ttramme fjørene noe mer en tidligere men rett antall plater i cltch korga gjør jo att det blir bedre plass, nåpr man i tilegg kan slippe å sitte å holde igjen med forbremsen på ølyskryss for at ikek biken skal rusle av gårde kan det ikek bli bedre. det var plutselig veldig enkelt å vippe over til nøuytral når man står på lyskryss og venetr også.
begynte å få sene betenelse i venstra armen på grunn av den tungrodde clutcehnm så detta var bare helt deilig.
att ikek folk kan la ting være sånn de skal. finner stadig noen sånne PETTE SMART løsninger som ikke funker uansett.
100%er
100%er