Oljen på min Dyna Street Bob 08 skal peiles varm og når den står på sidestøtten. Greit nok.
Men skal peilepinnen skrus helt ned og så opp igjen for peiling, eller bare puttes ned i hølet uten å skru til?
Riktig peiling av olje på Dyna 08
Riktig peiling av olje på Dyna 08
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Re: Riktig peiling av olje på Dyna 08
Den skal skrus nedi.
På girolja skal den derimot bare stikkes nedi uten å skru.
På girolja skal den derimot bare stikkes nedi uten å skru.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Alt dette står i instruksjonsboken til de forskjellige modellene.
Men når man først er inne på det, hvor nøye er det med oljemengden på motorer med eksternt oljereservoar?
Jeg kan ikke tenke meg at det har noen som helst betydning om peilepinnen er skrudd ned eller ikke.
Men motorer med internt oljereservoar er det nok viktigere.
Dette siste gjelder jo også da for girkasser og andre ting hvor all olje befinner seg i tingen oljen er til.
Men når man først er inne på det, hvor nøye er det med oljemengden på motorer med eksternt oljereservoar?
Jeg kan ikke tenke meg at det har noen som helst betydning om peilepinnen er skrudd ned eller ikke.
Men motorer med internt oljereservoar er det nok viktigere.
Dette siste gjelder jo også da for girkasser og andre ting hvor all olje befinner seg i tingen oljen er til.
Livet er en dans på roser........barbeint
Ja, om jeg bare hadde hatt en instruksjonsbok så.Assman wrote:Alt dette står i instruksjonsboken til de forskjellige modellene
Men nå vet jeg at den skal skrus nedi.
Takker for svar.
PS.
Det er vel kanskje mulig å kjøpe en instruksjonsbok til min sykkel hos LB eller lignende?
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Kjøp heller en service manual. Den koster ca. kr.1000 hos LB, men du får den for ca. halvparten på Ebay.
Kjøpte verkstedshåndbok på nettet, nedlasting som pdf-fil. Kostet under $30.
Selvsagt...burde jeg tenkt på. Takk for tipset.BikerEva wrote:Kjøpte verkstedshåndbok på nettet, nedlasting som pdf-fil. Kostet under $30.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-