HJELP!!! Fusking og motor som stopper

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
Tom Eikemo

HJELP!!! Fusking og motor som stopper

Post by Tom Eikemo »

Har en 2004 Nighttrain 1450 med SE filter og V&H big radius annlegg.
Trenger tips og hint ang fusking og motor som stopper. :cry:
Har fra tid til annen hatt ett og annet feilslag i motor. Under kjøring så både kjenner og hører jeg at motor feiltenner.
Dette har ikke skjedd mange ganger, kanskje 1 gang i mnd, inntil jeg nå skiftet olje, plugger og vasket luftfilter.
De siste ukene har dette skjedd flere ganger. På tomgang og under kjøring høres også en slag suselyd som jeg mener kommer fra innsprøytningen, uten å være sikker. Både feiltenning og suselyd er uavhengig av turtall, fart eller gir.
Motor har også stoppet 2 ganger, 1 gang etter kjøring da jeg tok inn clutchen stoppet den, 2 gang når jeg ga mellomgass og det smalt i pottene så stoppet den. :evil:
Kan også nevne at motorlyset står på hele tiden under kjøring.

Noen der ute som har vært borti lignende????

Skal på ferie om 2 dager, trenger tips/hint fort som fy...

På forhånd takk for alle svar......
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017

Re: HJELP!!! Fusking og motor som stopper

Post by Hanlucky »

Bare du og putre ned til HD Bergen slik at de kan få plugget til dataen og lese ut feilkoder, istedet for og feilsøke selv...
Raskere enn sin egen.....
Tom Eikemo

Post by Tom Eikemo »

Var en tur utom HD Bergen idag. Skal ut igjen i morgen tidlig. Håper de finner ut av det og at jeg ikke blir ruinert. :(
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
Lasseliten

Post by Lasseliten »

Man burde ha en slik liggende. Om den ligger å støver ned i garasjen er alt vell med sykkeln og den dagen du trenger den sparer den deg for noen kroner..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GENUINE- ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandman

Post by Sandman »

Lasseliten wrote:Man burde ha en slik liggende. Om den ligger å støver ned i garasjen er alt vell med sykkeln og den dagen du trenger den sparer den deg for noen kroner..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GENUINE- ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Hva sier du, Tom. Skal vi gå sammen om å kjøpe en slik en? Så kan vi jo "leie" den ut til andre som har bruk for det? :)
Ride safe, live free.
2002 Deuce m. PCIII, 4" forlenget front m 5 gr. rake. SE II slipons +++
Tom Eikemo

Post by Tom Eikemo »

Lasseliten/Sandman: Hadde ikke vært dumt med en slik. Hadde gjort feilsøkingen mye lettere ja. Ikke ille pris heller, så det står jeg i å ha liggende å støve. Var forresten på HD Bergen idag. Bensinsensoren hadde en bøyd kontakt inni sensoren,feilkoder på dårlige kontakter og bensinpumpe/slanger/filter suger luft. Ingen alvorlige feil heldigvis så jeg kunne trygt reise på ferie. Så nå står ikke motorlyset på hele tiden heller, kommer på når jeg drar til på høyt turtall men slukker med en gang. Regner med (håper) at det gir seg helt når jeg får skiftet bensinfilter og slangene inni tanken. Heldigvis ble det ikke de store utgiftene heller. Kjempeservice av HD Bergen å ta sykkelen inn på så kort varsel, pluss i boken for den :-)
Tom Eikemo
2004 FXSTBI Nighttrain
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017

Post by Hanlucky »

Bra du fikk hjelp så kjapt :)
Da er det bare og skifte ut og rulle avgårde på ferie...God tur og kjør safe...
Raskere enn sin egen.....
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”