Tror heller at det er primæroljen som blander seg med motoroljen, på en eller annen måte.
Kan ikke tenke meg at det kan komme bensin inn i motoren ved at det drypper bensin på støtstengene.
Oljeoverskudd i motor
Re: Oljeoverskudd i motor
hvis flottør nivået er feil i forgasseren kan bensin helt klart finne veien inn i motoren men da aller helst via innsuget.
når motoren ikke går kan bensin fint finne veien end mellom sylindre og stempler og så blande seg med olja
hvis du kan se det renner bensin fra forgasseren mens den står rolig må du få tatt en titt på den forgassern.
når motoren ikke går kan bensin fint finne veien end mellom sylindre og stempler og så blande seg med olja
hvis du kan se det renner bensin fra forgasseren mens den står rolig må du få tatt en titt på den forgassern.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
På forgassermotorer av nyere dato, stenges bensinkranen automatisk når motoren ikke går p.g.a manglende vakum.
Er ikke sikker på når HD startet med dette, men det er slik på TC 2000 modeller og muligens eldre også.
Hvis sylinderene fylles med bensin vil det også bli vanskelig å starte sykkelen og mye røyk, eller et stort smell.
Er ikke sikker på når HD startet med dette, men det er slik på TC 2000 modeller og muligens eldre også.
Hvis sylinderene fylles med bensin vil det også bli vanskelig å starte sykkelen og mye røyk, eller et stort smell.
- chrissenator
Fant du ut av oljeoverskudd problemet tutte?...
To Sportstere er dobbelt så gøy
Er det kjerringa som holder h med deg ? og fyller på 

GRIP DAGEN FØR DEN TAR DEG 99%
Nå har jeg fått kjørt et par hundre mil til uten å fylle på primæren. Har vel også fått ristet litt i flottøren over Suleskar så nå drypper det ikke lenger fra forgasseren. Oljenivået er rimelig høyt men det ser ikke ut til å øke siden forrige oljeskift, ca 2K siden og olja er fortsatt så ren at den er vanskelig å få øye på langs peilepinnen.
Siden primærolje ikke skal inn i motoren holder jeg denne på et minimum, så får jeg se om det går greit.
Siden primærolje ikke skal inn i motoren holder jeg denne på et minimum, så får jeg se om det går greit.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.