Da var endelig årets sesong igang, og sykkelen har vært på veien med vinterens oppgraderinger friskt i minne

Hadde sterk tro på at jeg hadde funnet ut av en av mine store nemesis fra ifjor og at det var blitt tatt hånd om i vinter, men etter en tur i sentrums gater ble det klart at det ikke skulle være så enkelt....
Lyden dukker opp ved kjøring over skarpe ujevnheter, type fortauskanter og slikt, spesielt hvis jeg i tillegg bremser. Kommer som et "skranglende klank", litt vanskelig å forklare

Trodde selv det var kronelagrene da det var litt korrosjonskade på lagerbanene, og skiftet lagrene samt demperolje, og justerte opp krona etter boka.
Det kan faktisk kjennes ut i styret som om det er slakk i kronelagrene fortsatt når man bremser lett mens man kjører over ujevnheter. Noen som har erfaring med noen andre momenter å stramme krona etter enn hv boka foreskriver?
Alt av forslag og innspill er høyt verdsatt, holder på å bli sprø av slike unødvendige ulyder som er mer eller mindre ødeleggende for den totale kjøregleden :krysser: