Biltema oljefilter

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
aris

Biltema oljefilter

Post by aris »

Noen som har prøvd Biltemas oljefilter for Harley?
02 night train
Assman

Re: Biltema oljefilter

Post by Assman »

aris wrote:Noen som har prøvd Biltemas oljefilter for Harley?
Har de det?
Det viste jeg ikke.
Har du link til produktet?
Livet er en dans på roser........barbeint
chrissenator

Post by chrissenator »

De har oljefilter som passer til HD, men bare ta meg på mitt ord når jeg sier følgende om biltemas oljefilter enten til bil eller mc så er de definitivt de kjipeste og dårligste(ubegripelig møkk) papirfiltere jeg noensinne har åpnet(pest og kolera) sky de filterene for din motors skyld.

Det finnes mange gode filtere og K&N er virkelig blandt de beste og faktisk eneste DIN sertifiserte filtere og de heter K&N 170 og 171 til HD(muligens flere) og for å gjøre det litt mer spennende så er det et annet firma som produserer filtre for K&N og de heter Hiflow HF170 & HF171 til halve prisen av K&N.
K&N og HF filter fåes i Norge - K&N ligger på rundt 180kr og HF rundt 100kr og 70% billigere på ebukta.
Husk flowen og micron størrelse DIN sykkel skal ha(NB!Ikke biltema filterNB!.)
NB! Sa jeg at Biltema filtere bør/må unngåes..NB!
Last edited by chrissenator on 09 Oct 2011, 12:34, edited 1 time in total.
To Sportstere er dobbelt så gøy
aris

Post by aris »

Så bare at de hadde,trodde nok kvaliteten var så som så,viste ikke K&n hadde olje filter bør muligens prøve det!har kun brukt org hd filter til nå :err:
02 night train
chrissenator

Post by chrissenator »

Biltemas filter er Fram filter, de kommer dårligst ut i stortsett alle testene jeg har lest.
Hiflo og K&N filter har jeg sett på ebukta ned i $8 pr stk og $30 for fire stk pluss frakt :D

BTW: Sjekk ut Scavenger for din sykkel, det er et oljeskift verktøy som gjør at du får skiftet 99% av oljen. Ordinært oljeskift etterlater ca 0.8liter med gammel olje.
mustang
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015

Post by mustang »

Har ikke skiftet olje selv ennå; men er det ikke plugg i bunnkassa på HD da så man kan få ut alt der uten å bruke scavenger??? :shit:
chrissenator

Post by chrissenator »

mustang wrote:Har ikke skiftet olje selv ennå; men er det ikke plugg i bunnkassa på HD da så man kan få ut alt der uten å bruke scavenger??? :shit:
Desverre så var alle på MOCO med litt i mellom ørene på ferie den dagen de designet motorene, de glemte å lage en skikkelig drain i bunn...
Forøvrig blir oljeskift til en lek med Scavenger, avhengig av hvilken HD du har så blir det noen minutters installering men det er absolutt verdt investeringen etter min mening.
Kikk litt på denne linken - http://www.roguechopper.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Fatboy92

Post by Fatboy92 »

chrissenator wrote:
mustang wrote:Har ikke skiftet olje selv ennå; men er det ikke plugg i bunnkassa på HD da så man kan få ut alt der uten å bruke scavenger??? :shit:
Desverre så var alle på MOCO med litt i mellom ørene på ferie den dagen de designet motorene, de glemte å lage en skikkelig drain i bunn...
Forøvrig blir oljeskift til en lek med Scavenger, avhengig av hvilken HD du har så blir det noen minutters installering men det er absolutt verdt investeringen etter min mening.
Kikk litt på denne linken - http://www.roguechopper.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Får ikke bestilt via den siden. Godtar ikke adresser utenfor USA, ser det ut til. Har sendt dem mail for å sjekke, hvis ikke må man vel bruke en eller annen lur metode.
Coldman

Post by Coldman »

Fatboy92 wrote:...
Får ikke bestilt via den siden. Godtar ikke adresser utenfor USA, ser det ut til. Har sendt dem mail for å sjekke, hvis ikke må man vel bruke en eller annen lur metode.
Image
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Toro

Post by Toro »

Fatboy92 wrote:
chrissenator wrote:
Merkelig. Jeg bestillte Scavenger til Twin Camen min hos de for 3 uker siden. Gikk ca 2 uker og den var i heimen. Er nå benyttet og det kom mye svart olje ut av returrøret. Kjørte likså godt ut 1,2 liter få å være helt sikker.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”