Må nesten si meg enig med Jan-Ivar... Med fare for å føle meg skikkelig gammel, så kan jeg for egen regning si at for en som startet å kjøre Harley for 20 år siden, så var gromsyklene ensbetydende med delt motor og gir

. Startet selv med en 1961 Sportster XLCH som ble bygget om til stivramme og drag stuk

. Stor stas det, men enda større stas var det når jeg endelig kunne realisere drømmen om bigtwin og endte opp med en 59 Panhead. Kjørte denne med bobberstuk i 14 år og endte opp med en 99 softail for noen år siden.
Med tanke på drift historikken på de to første, så er jo evo'n en drøm. På mange måter representerer Evo'n den siste av de gode gamle motorene ( i alle fall for meg

). Selv om jeg i mange år var " see noe Evo, hear no Evo" så må jeg jo innrømme at skal man ha ett kjøretøy til daglig bruk, så skader det ikke at man har driftsikkerhet som en kan leve med

.
Nå er det vel ingen tvil om at Twincam'en representerer endel fremskritt... bare det å skru motor og gir sammen er jo det (for de som husker trimmede Evo'er med torque bar...) og jeg har selv lurt litt på å gå for en litt oppjazzet Dyna FXDX. Men, så lenge jeg kan ta stort selv alt av mekaniske jobber selv med ett minimum av spesialverktøy, så tror jeg nok at Evo'n blir i garasjen

I tillegg så får en jo frysninger av alle miljø tiltak som man finner på de nye syklene... Så sånn sett er jo en Evo lettere å ha med å gjøre (følere jeg da).
Men, det er klart... til syvende og sist så er det jo lommebok og smak som teller. Kunne jeg velge fritt, så blir evo'n i garasjen men får følge med en shovel i bobberstuk. Så kan jeg trille softail til og fra jobb, mens jeg kjører søndagsturene mine på en sykkel med en god porsjon sjel

.
PS! om det rister eller ikke, vel... for meg betyr ikke det så mye

. Personlig synes jeg ikke en moderne evo rister så fælt, men det er vel en smakssak det også...
