Skulle ut på tur i dag,men startmotoren gikk bare rundt uten å slå inn. Etter å ha satt sykkelen i gear og rugget litt med clutchen ute fikk jeg startet men nå hang starteren med rundt og knurret på det jeg tror må være "overrunning clutch".
Har -89 mod 1340 FLHTP.Her sitter alt i ett både startmotoren og innslaget.
Er det noe jeg får gjort uten å skifte starter?
Starter innslag
Starter innslag
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Starter innslag
Hei tutte,
Er 89 modellen så forskjellig fra 99 modellen? Hvis de er like (samme starter) så koster selve starter clutchen kr 684.- hos LB. Det var billigste alternativ fra drag spec.
Enkelt å bytte, men pga konstruksjonen på doningen så var det litt mer omfattende enn ønskelig
.
På min softail måtte jeg tappe primæren, av med primærdeksel for å skru ut bolten som holder selve starter drevet ( jackshaft). Så var det av med eksosanlegg og skru løs oljetanken. Selve tanke. Svingte jeg bare til siden og hang den opp med tape til styret
. Slapp i allefall å tømme den
. Da kommer man enkelt til boltene som fester starteren og kan lett ta den ut.
Selve innslaget byttes på få minutter
. Så er det bare å skru alt sammen tilbake igjen 
Er 89 modellen så forskjellig fra 99 modellen? Hvis de er like (samme starter) så koster selve starter clutchen kr 684.- hos LB. Det var billigste alternativ fra drag spec.
Enkelt å bytte, men pga konstruksjonen på doningen så var det litt mer omfattende enn ønskelig

På min softail måtte jeg tappe primæren, av med primærdeksel for å skru ut bolten som holder selve starter drevet ( jackshaft). Så var det av med eksosanlegg og skru løs oljetanken. Selve tanke. Svingte jeg bare til siden og hang den opp med tape til styret

Selve innslaget byttes på få minutter

Den er grei Panser, men det er helg og lite tilgang på nye deler. Prøver å ta en kontroll av ledningsnettet først, skal til Arvika i dag og på jobb i morgen med sykkel.
Med topp ladet batteri gjorde jeg et nytt forsøk etter å ha sjekket de tilknyttede ledninger,
Nå sier det bare KLIKK både i releèt og i innslaget men det er alt.
Blir ikke svensketur og et annet alternativ for å komme til jobb i morgen.
Nå sier det bare KLIKK både i releèt og i innslaget men det er alt.
Blir ikke svensketur og et annet alternativ for å komme til jobb i morgen.

Akkurat når det kommer til kun å klikke i releet, så er jeg helt blank.
Innslaget røyk på softailen, men da spant den i allefall rundt hele tiden! Har også en sportster, og der er trøblet at den fra tid til annen kun klikker... For så å starte gang på gang når den først finner det for godt
.
Så innspill på dette med klikking mottas med takk fra denne kanten også
Ellers må jeg si at jeg føler med deg Tutte, typisk at sånne ting kommer midt i sesongen... Burde strengt tatt ha vett til å holde det gående til høsten, for sånne jobber hører jo vinteren til
Innslaget røyk på softailen, men da spant den i allefall rundt hele tiden! Har også en sportster, og der er trøblet at den fra tid til annen kun klikker... For så å starte gang på gang når den først finner det for godt

Så innspill på dette med klikking mottas med takk fra denne kanten også

Ellers må jeg si at jeg føler med deg Tutte, typisk at sånne ting kommer midt i sesongen... Burde strengt tatt ha vett til å holde det gående til høsten, for sånne jobber hører jo vinteren til

Klikk i releet kan ha flere årsaker. Lite strøm på batteri, dårlig kontakter fra batteri, releet kan være gåen. Mål om det kommer strøm fram til startinnslaget fra releet. Prøv å kjøre strøm direkte inn på startmotoren, for å sjekke at den er ok.
Mye rart kan skje,det viser seg at en skrue hadde løsnet. Av og på med primæren +stramme skruen og vips : Back on the road again.
Tror det må være en halv pakke (halve pakker rasler mest)BikerEva wrote:Haaah, en skrue løs :err:
Må være den i enden av akslingen