Breather banjo bolter

Post Reply
chrissenator

Breather banjo bolter

Post by chrissenator »

Image

Noen som har liggende banjobolter til utluftingen på en evo - har en 2007 XL C som jeg har laget nytt luftfilter til og da jeg bestilte støttebraketten til luftfilteret har jeg antakeligvis vert i ammetåke eller muligens i en annen dimensjon for jeg klarte å bestille uten de boltene.

Hvilket og hvordan luftfilter ser du her:
http://www.hdforums.com/forum/sportster ... -pics.html
Dette var/er som i tråden billig, enkelt og lite - men uten breather boltene \u/
(jada skal skjerpe meg kraftig og lese hele beskrivelsen nestegang jeg bestiller på ebayen)

Brukte de boltene som sto på originalfilteret og har tredd innpå litt bensinslange :ugeek: , det funker sikkert en stund men det beste er vel om jeg får noen banjobolter og et fornuftig resultat :roll: :err:
To Sportstere er dobbelt så gøy
chrissenator

Re: Breather banjo bolter

Post by chrissenator »

Fant en grei løsning på biltemaet..
Dette filteret i 9mm passer fint innpå den originale utluftingstappen utfra toppen
Image
det var bare til å tre det på og dra til med slangeklemmen og der satt de på plass :-) Følgelig i rødt :D
Last edited by chrissenator on 28 May 2011, 22:06, edited 1 time in total.
chrissenator

Re: Breather banjo bolter

Post by chrissenator »

Kjapp gjennomgang og jeg bruker bildene fra tråden på HD forums.com og forfatter mreed:

Kjøpte en pakke med filterhus og to filtere for ca $ 15 på ebukta
Image

Sånn ser det ut rett fra esken
Image

Den flensen som går ned, med skruehull i må bort og helt plan med flaten, dette blir annleggsflaten mot braketten OBS dette er skikkelig myk aluminium så den tåler ikke allverden
Image

Her er flensen saget av
Image

Sett den over braketten og tegn av hullene som må lages til de tre festeskruene i EFI/forgasser og her var dremelen helt konge
Image

Han brukte fil og det ble et fint resultat
Image

Filteret ligger plant mot brakettern og som du ser så bruker han unbrakoskruer - de er M6x1 ganske standard men de bygger en del, på claus ølson har de gipsskruer med linse hode svak konvekse og de har en mye lavere profil og et bredere hode som passer mye bedre - men de må kappes litt
Image

Her må han file litt på filteret for å få filteret plant og unngå skruene, med de skruene over er det kun en liten flik som må av
Image

Sett på senterbolten og lås den med en mutter over og under bøylen
Image

Helt plain utgave
Image

Svart lakkert, slik blir min også snart
Image

Image

Dette K&N filteret passer og da blir det litt mer hiflow
Image

Enkelt og greit takker mreed for inspirasjon og god byggebeskrivelse..
Hele tråden hans ligger her: http://www.hdforums.com/forum/sportster ... ics-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Deler ønskes kjøpt”