Justering av forgasser ved skifte av eksos og luftfilter
Justering av forgasser ved skifte av eksos og luftfilter
Hei, folkens. Nå nærmer det seg våren, og da er det jo brått mye som skal gjøres....
Har en 89 sportster som jeg skifter eksos på i disse dager. Har i dag 1 3/4" halvdempa anlegg, men skal nå prøve et 2 1/4" åpent anlegg (med torque cones). Har også montert SE luftfilter. Så vidt jeg vet er det ikke gjort noen justeringer av noe slag.....Noen som vet om jeg må justere noe eller skifte noe i forgasser eller lignende? I så fall hva for å få et best mulig resultat?

Re: Justering av forgasser ved skifte av eksos og luftfilter
Ja, du må bytte dyser (i alle fall en av dem) og justere vha blandingsskuren (som normalt er forseglet). Med gamle dyser og åpnere luftfilter vil motoren sannsynligvis få altfor mager blanding. Det er mildt sagt ikke bra.
Det finnes mye info på nettet, men det er nok mange her på forumet som har gjort det samme (inkl undertegnede).
Begynn med å ta en titt her, så får du et inntrykk av jobben. Den er enkel, men det kan være litt pes å få det hele riktig/godt justert.
Det finnes mye info på nettet, men det er nok mange her på forumet som har gjort det samme (inkl undertegnede).
Begynn med å ta en titt her, så får du et inntrykk av jobben. Den er enkel, men det kan være litt pes å få det hele riktig/godt justert.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Jeg synes nå 2 1/4" hørtes grovy ut til å være en såpass liten maskin.
tror ikke du vil hente noen stor effekt på å sette på ett så grovt anlegg.
tror ikke du vil hente noen stor effekt på å sette på ett så grovt anlegg.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Takk for tipset, Coldman. Får ta en justering når jeg (forhåpentligvis) får starta den om en måneds tid.
At det er 2 1/4" er tilfeldig. Eneste grunnen til at jeg valgte de pottene jeg har valgt er utseende. Regner heller ikke med at de vil gi noe effektøkning.
Men så lenge det ser kult ut..... 
At det er 2 1/4" er tilfeldig. Eneste grunnen til at jeg valgte de pottene jeg har valgt er utseende. Regner heller ikke med at de vil gi noe effektøkning.