Avmontere eksos
- Münsterjeger
Avmontere eksos
Hei,
For å komme lettere til å få montert framflyttersett må jeg demontere eksosanlegget.
Har aldri gjort dette før.
Jeg har Screaming Eagle II potter. I disse er det festet 2 bolter i hver potte i en brakett.
Det er også et svart rør som går inn i pottene. Er dette en del av anlegget?
Må jeg også skru av festene i motoren?
Det vanskeligste så ut til å være dette svarte røret i bakkant / undersiden av pottene.
Hvordan er dette festet i pottene? Så ingen skruer her....
Hva må av, og hva kan stå på?
For å komme lettere til å få montert framflyttersett må jeg demontere eksosanlegget.
Har aldri gjort dette før.
Jeg har Screaming Eagle II potter. I disse er det festet 2 bolter i hver potte i en brakett.
Det er også et svart rør som går inn i pottene. Er dette en del av anlegget?
Må jeg også skru av festene i motoren?
Det vanskeligste så ut til å være dette svarte røret i bakkant / undersiden av pottene.
Hvordan er dette festet i pottene? Så ingen skruer her....
Hva må av, og hva kan stå på?
- Münsterjeger
Re: Avmontere eksos
Fant en guide her: http://www.hdforums.com.au/Default.aspx ... view=topic" onclick="window.open(this.href);return false;
Men, hvordan er det sorte røret under braketten festet til potta?
Men, hvordan er det sorte røret under braketten festet til potta?
Det er ganske enkelt
Det sorte røret er festet i motoren og pottene er festet med en bolt hver til det sorte røret. Det er to åpninger i det sorte røret som går inn i hver av pottene med enn pakning på hver
Det sorte røret er festet i motoren og pottene er festet med en bolt hver til det sorte røret. Det er to åpninger i det sorte røret som går inn i hver av pottene med enn pakning på hver
- Münsterjeger
Da fikset jeg det. Måtte maltraktere den ene skruen, men den kan man alltids skifte ut.
Da er framflyttersettet montert!
Men du DÆVEN og hardt skruene satt på de originale fothvilerne. Hørtes ut som rifleskudd hver gang en skrue løsnet, og har skrapet bort det meste av hud på knokene... Litt olje i blodet har vel aldri skadet noen.
Da gjenstår bare å få montert dragbar-styre så kan snøen karre seg vekk..!
Da er framflyttersettet montert!
Men du DÆVEN og hardt skruene satt på de originale fothvilerne. Hørtes ut som rifleskudd hver gang en skrue løsnet, og har skrapet bort det meste av hud på knokene... Litt olje i blodet har vel aldri skadet noen.
Da gjenstår bare å få montert dragbar-styre så kan snøen karre seg vekk..!
Bare et lite tips: De fleste typer Loctite eller annen gjengelåsing, løsner ved 60-70 grader.
Så hvis du har muligheten til å varme litt, så gjør det ting mye lettere.
Varme funker forresten også godt på bolter uten Loctite, som er irret fast i alu, eller rustet.
Hver grad hjelper..........
Så hvis du har muligheten til å varme litt, så gjør det ting mye lettere.
Varme funker forresten også godt på bolter uten Loctite, som er irret fast i alu, eller rustet.
Hver grad hjelper..........
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
Bikes don't leak oil, they mark their territory
- Münsterjeger
Her er ikke benyttet locktite. Hvertfall ikke den blå typen.
Samtlige bolter var korrodert fast. Sykkelen bærer preg av å ha stått i sjøkanten i 4 år.
Når styret er på plass skal jeg gå over alle deksler med stålull 000 og Autosol. Det trengs.
Jeg har ikke benyttet locktite ved monteringen, ei heller smurt. Burde jeg gjøre noen av delene?
For boltene til midkonsollene måtte blåselampa frem, gitt.
Samtlige bolter var korrodert fast. Sykkelen bærer preg av å ha stått i sjøkanten i 4 år.
Når styret er på plass skal jeg gå over alle deksler med stålull 000 og Autosol. Det trengs.
Jeg har ikke benyttet locktite ved monteringen, ei heller smurt. Burde jeg gjøre noen av delene?
For boltene til midkonsollene måtte blåselampa frem, gitt.
Er det noe du er redd skal løsne av seg selv, bruk Loctite (da slipper du også mye bedre unna korrosjon, og det løsner greit ved litt varme senere)
Er det noe du ikke regner med kommer til å løsne av seg selv, bruk kobberfett, det er KONGE
PS: vanlig blå Loctite (medium hjelper ikke et pøkk på muttre/skruer som blir varme av eksosen eller motoren.
Da finnes det vel noe mere varmebestandig, men da kan du få et problem den dagen du skal skru noe opp igjen.
Låsemutter (ikke nylock), eller mutter og låseskive pluss kobberfett er glimrende på eksosrør
Er det noe du ikke regner med kommer til å løsne av seg selv, bruk kobberfett, det er KONGE

PS: vanlig blå Loctite (medium hjelper ikke et pøkk på muttre/skruer som blir varme av eksosen eller motoren.
Da finnes det vel noe mere varmebestandig, men da kan du få et problem den dagen du skal skru noe opp igjen.
Låsemutter (ikke nylock), eller mutter og låseskive pluss kobberfett er glimrende på eksosrør
Når det gjelder %, er det vel 96% i kaffen jeg trives med.
De skruene jeg ikke bruker loctite på, bruker jeg konsekvent å ta gris/fett på.
Dette er helt konge. Spesielt på aluminium der en er redd for at loctite blir for mye.
Dette er helt konge. Spesielt på aluminium der en er redd for at loctite blir for mye.