Holdt på å ødelegge både meg sjøl, felgen og dekket...

Jeg tenker litt som deg (og Guffen) Det er like greit å sette bort jobben til Arne & Co. Viktig å sørge for at det finnes næringsgrunnlag for kompetente verksteder i nærmiljøet også. Veldig kjekt at de er der de gangene man virkelig har bruk for dem.tutte wrote:Jeg bare avtaler med Custom Service i Konowsgate 67,leverer sykkelen, så ringer de når den er ferdig. Med riktig dekktrykk, belt-spenning ,balansert og i linje. Full service,mye enklere. Sto på og la om selv men gidder ikke det lengre..
Har sjekket litt i dag og det ser ut til at det er mer å spare på å sjekke dekkpriser rundt hos forhandlerne for deretter å kjøpe full pakke, enn netthandel med ekstra dekkskift. Fikk først et tilbud på dekk som jeg synes var noe stivt, men etter å ha forhørt meg rundt så har jeg fått konkurransedyktige priser hos flere forhandlere.Guffen wrote:Hvor mye er det å spare på/ hvor mye arbeid er det å lete og finne dekk sjøl, for deretter prøve å finne noen til å legge om? Er det så mye å spare i forhold til å bruke verksterder med god service og godt rykte? Jeg er litt tilhenger av å bruke lokale krefter.
Nei, jøssenamn. Tusenlapper slenger man ikke omkring seg. Men man kan ha lett for å shoppe billig, og så blir det plussplusspluss, og tilslutt ville det vært billigere å bruke noen som vet hva de holder på med. Og så kan man prate med dem og kanskje lære noe, bli bittelitt kjent med dem, kunne ringe til dem og spørre om noe en eller annen gang man lurer på noe, og kanskje få noen tips som gjør at man sparer noen av de tidligere nevnte tusenlappene.Svima wrote:Har sjekket litt i dag og det ser ut til at det er mer å spare på å sjekke dekkpriser rundt hos forhandlerne for deretter å kjøpe full pakke, enn netthandel med ekstra dekkskift. Fikk først et tilbud på dekk som jeg synes var noe stivt, men etter å ha forhørt meg rundt så har jeg fått konkurransedyktige priser hos flere forhandlere.Guffen wrote:Hvor mye er det å spare på/ hvor mye arbeid er det å lete og finne dekk sjøl, for deretter prøve å finne noen til å legge om? Er det så mye å spare i forhold til å bruke verksterder med god service og godt rykte? Jeg er litt tilhenger av å bruke lokale krefter.
Men jeg er ikke flau for å handle på nettet dersom det er tusenlapper å spare, jeg har ikke råd til å gi bort så mye penger.... Hadde jeg hatt ønonomi til det skulle jeg selvsagt lagt igjen mye penger hos alle som fortjener det, og jeg gjør det hvis jeg kan.