Drev til større drev

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
erinil

Drev til større drev

Post by erinil »

Jeg har en electra glide som jeg lurer om jeg skal dreve om for og få ned turtallet ,jeg har lest hvis jeg bytter til 34 tenner foran så går turtallet ned 250 omdr.i 100km/t.er det noen som har erfaring med dette?
Coldman

Re: Drev til større drev

Post by Coldman »

Jeg har gjort det på en Sportster. Det var vel fra 30 til 32 tenner om jeg ikke husker mye feil. På Sportster er det jo en enkel operasjon, mens det på bigtwin er ganske mye jobb.

Qonrad her på forumet bytta bakdrev for å få ned turtallet (mindre drev selvfølgelig). SAmmenliknet med framdrevet er det en meget enkel sak.cTror han ble veldig fornøyd. Men to tenner færre på bakdrevet utgjør så klart mindre enn to tenner mer framme. Husker ikke hvor mange tenner han gikk ned.

På min er det motsatt... jeg vil å gå ned to tenner på framdrevet slik at jeg kan bruke 6.-giret litt. Må jo over 110 for å ikke lugge motoren.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
pannechopper

Post by pannechopper »

Jeg kjører med en utveksling på 48 bak og 24 på kassa og det er behagelig å kjøre med,har også gjort det på flere mopper som jeg har drevet om
Be a Man ride a Pan
Falken
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015

Post by Falken »

Coldman wrote:På min er det motsatt... jeg vil å gå ned to tenner på framdrevet slik at jeg kan bruke 6.-giret litt. Må jo over 110 for å ikke lugge motoren.
Coldman...rart...jeg bruker lett 6 gearet fra 90 km...uten at jeg synes det lugger i alle fall...er 2007 drevet annerledes enn 2008 kanskje...
Mvh
Falken
Street Bob 07

"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017

Post by Hanlucky »

Noen som vet hvor mange tenner en Softail har orginalt på drevet bak??
Sitter på Ebay og myser etter et nytt med mindre tenner..
Raskere enn sin egen.....
Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017

Post by Hanlucky »

Never mind...Fant det ut.. ;)
Raskere enn sin egen.....
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”