Forsikring Chopper

Bygging, modding, lakkering…
Post Reply
User avatar
Choppers
Posts: 9
Joined: 19 Mar 2010, 22:45

Forsikring Chopper

Post by Choppers »

Hei!
Er det noen som har et godt forslag til Forsikringselskap som forsikrer ombygde mcèr. Har et bygg på gang som bygges på en donorsykkel importert fra USA. Dvs. et rammebytte bygg. Alt er godkjent, så det er ikke noe problem. Men mitt selskap (Frende) hadde ikke vært borti dette så der var det ingen hjelp å få. Gjensidige sjekker nå om det er mulig å forsikre chopper`n min. Er det så vanskelig dette da? Noen som har noen erfaringer med dette?

choppers
Last edited by Choppers on 20 May 2010, 18:11, edited 1 time in total.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Forsikring Chopper

Post by harleymann »

donor sykkelen din er jo forsikret? Men eller er det lyke å fromme som gjelder. Du har bare en sykkel selv om du har "to". Du kan få noe på innbo forsikrings biten så lenge dette blir definert som deler.

Knut
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Forsikring Chopper

Post by harleymann »

men hvordan får du godkjent et rammebytte på en Ultima ramme?

Knut
User avatar
Choppers
Posts: 9
Joined: 19 Mar 2010, 22:45

Re: Forsikring Chopper

Post by Choppers »

harleymann wrote:donor sykkelen din er jo forsikret? Men eller er det lyke å fromme som gjelder. Du har bare en sykkel selv om du har "to". Du kan få noe på innbo forsikrings biten så lenge dette blir definert som deler.

Knut
Kan jo forsikre den som softail 93mod, som er donor sykkelen. Og ja, kanskje resten går på inbo, høres rart ut, får høre hva Gjensidige sier først.
User avatar
Falken
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 151
Joined: 09 Mar 2010, 19:42

Re: Forsikring Chopper

Post by Falken »

Heisann
Jeg har "pr definisjon" en Buell lightning 99 mod...men der er det også søkt om rammebytte. Bilde av den i galleriet.
Jeg fikk tatt ny takst, etter ombygging, og dette ble også dokumentert med bilder. Taksten er nå sykkelens verdi i papirene til Gjensidige som etter min mening er den beste å forsikre HD / Buell hos.

Betaler litt over 3 lapper i forsikring.
Mvh
Falken
Street Bob 07

"Kjør pent, det finnes nok tullinger der ute..."
User avatar
Choppers
Posts: 9
Joined: 19 Mar 2010, 22:45

Re: Forsikring Chopper

Post by Choppers »

Ja, det ble Gjensidige. Samme opplegget som deg Falken.

Choppers
Post Reply

Return to “Custom”