Mindre lyd?

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mindre lyd?

Post by Erlend »

DaddyCool wrote:Har brukt formstøpte propper i 15 år (spiller trommer) og det er absolutt å anbefale. Demper lyden uten å gi forvrengning og kan fås med 3 ulike dempningsgrader. Vel verdt pengene!
Etymotic? Hele bandet mitt labber rundt med sånne jævla teite Etymoticpinner stikkende ut av ørene... :D Selv bruker jeg ER•25. Ikke formstøpte, dog, de er så dyre.
Keep the rubber side down!
User avatar
TonjeP
Posts: 83
Joined: 09 Mar 2010, 23:05

Re: Mindre lyd?

Post by TonjeP »

tutte wrote:Prøver å finne en annen løsning, jeg orker ikke å plugge hodet. Blir noe rart med balanse,høydefølelse osv.
Har ikke foreslått det engang.

Selv om jeg i alle år har kjørt sykler som har vært snille mtp lyd (les: japansk) har jeg stort sett alltid puttet ting i ørene. Skjønner imidlertid godt det du skriver med at noe blir "rart", for min del var det en tilvenningsprosess. De siste årene har jeg byttet ut propper med mp3 spiller med musikk i ørene i steden, noe som også fungerer utmerket (for meg i hvertfall). Synes ikke jeg blir særlig hemmet i forhold til trafikken rundt meg av dette heller.
For livets glade gutter går solen aldri ned, ei heller for jentene !!!

TonjeP
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mindre lyd?

Post by Erlend »

Prøvde også mp3-spiller, men fant fort ut at jeg ikke vil høre musikk når jeg kjører sykkel. Det blir bare helt feil å drukne den vakre sangen fra en V-twin i kaskader av tungrock...
Keep the rubber side down!
User avatar
EndeligHD
Posts: 78
Joined: 10 Mar 2010, 16:45

Re: Mindre lyd?

Post by EndeligHD »

Jeg vil anbefale originalpotter, er ikke mye lyd som kommer ut av min :(

Men jeg er også av den oppfatning at det er litt tullete å få sykkelen til å bråke så mye som mulig, for så dytte ørene så fulle av propper for å dempe lyden igjen.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mindre lyd?

Post by Erlend »

Erfaringsmessig er det vindsuset, og ikke motorlyden som sliter mest på ørene når jeg kjører. Jeg kjører med ørepropper når jeg kjører med "skid lid", og uten når jeg kjører med Tommy'en eller helhjelm. Eneste gangen jeg har "fremmed" lyd på øret er når jeg kjører tur med madammen. Trådløs intercom bike-to-bike er ikke så dumt når man kjører langt sammen.
Keep the rubber side down!
User avatar
TrueBeliever
Posts: 66
Joined: 09 Mar 2010, 20:32

Re: Mindre lyd?

Post by TrueBeliever »

Chris wrote:Jeg prøvde ørepropper,men fungerte ikke for min del.Ble for tett i hodet mitt.Men ettersom jeg hører mye på musikk når jeg kjører bil,kjøpte jeg meg lydisolerende øretelefoner.Det er virkelig å anbefale.
Henger meg på denne her.. Har kjørt mange hundre timer med plastrakett på full guffe, litt musikk setter stemning og demper mye av støyen i tillegg :D
Live to Fight - Fight to Live
User avatar
Hera
Posts: 489
Joined: 09 Mar 2010, 21:19

Re: Mindre lyd?

Post by Hera »

Erlend wrote:Prøvde også mp3-spiller, men fant fort ut at jeg ikke vil høre musikk når jeg kjører sykkel. Det blir bare helt feil å drukne den vakre sangen fra en V-twin i kaskader av tungrock...
Det er også min erfaring. Jeg liker å være alene i hjelmen min. Så nå hører jeg ikke på musikk, vil ikke ha telefon på øret, og har også kuttet ut bike-to-bike kommunikasjon. De eneste gangene jeg har lyd på øret er når jeg har med et av barna som passasjer.

Det kom litt overraskende på meg at jeg skulle oppleve det sånn, for som passasjer (både hos min mann og en god venn), så foretrakk jeg kommunikasjon og musikk.
User avatar
Erlend
Grunnlegger
Grunnlegger
Posts: 1747
Joined: 08 Mar 2010, 08:56

Re: Mindre lyd?

Post by Erlend »

Hera wrote:
Erlend wrote:Prøvde også mp3-spiller, men fant fort ut at jeg ikke vil høre musikk når jeg kjører sykkel. Det blir bare helt feil å drukne den vakre sangen fra en V-twin i kaskader av tungrock...
Det er også min erfaring. Jeg liker å være alene i hjelmen min. Så nå hører jeg ikke på musikk, vil ikke ha telefon på øret, og har også kuttet ut bike-to-bike kommunikasjon. De eneste gangene jeg har lyd på øret er når jeg har med et av barna som passasjer.

Det kom litt overraskende på meg at jeg skulle oppleve det sånn, for som passasjer (både hos min mann og en god venn), så foretrakk jeg kommunikasjon og musikk.
Det er jo noe annet når du kjører enn når du sitter på. Antar jeg - jeg er svært ugjerne passasjer.

Madammen og jeg kjører for det meste med intercom'en i standby. Den MÅ jo ikke stå på hele tiden, bare fordi den er der. Om en av oss har noe å meddele er det bare å trykke på knappen, og hey presto! Intercom'en er for korte beskjeder - dype samtaler kan vi ha når vi stopper.
Keep the rubber side down!
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Mindre lyd?

Post by tutte »

EndeligHD wrote:Jeg vil anbefale originalpotter, er ikke mye lyd som kommer ut av min :(

Men jeg er også av den oppfatning at det er litt tullete å få sykkelen til å bråke så mye som mulig, for så dytte ørene så fulle av propper for å dempe lyden igjen.
Helt enig, virker teit å plage andre med høy lyd for så å bruke hørselvern selv. Pratet med fruen, hun kunne ikke tenke seg å kjøre med plugga hue.Men vi er på jakt etter ny halvhjelm som er bedre polstret. Vindsus er ikke noe problem, kjører tross alt Electra med vindskjerm (Husmor-vindu).
Tar å hører med CBP tenker jeg, har hørt med Lazy men de ser dumt på deg.Jeg vet det finnes f.eks Jekyll & Hyde men det koster så altfor mye.
Det er jo god plass inne i Supertrappen, det må finnes noe men kan sette inn.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Retroboy
Posts: 136
Joined: 10 Mar 2010, 08:45

Re: Mindre lyd?

Post by Retroboy »

Du kan jo sjekke ut Vangbo, de har fått inn noen nye dempe innsatser for eksosrør og man kan også kjøpe en spesiell stålull for å dempe de ennå mer.

Litt stiv pris men det ser bra ut

http://www.vangbo.no/index.php?c=350" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Eksos”