Mindre lyd?

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Mindre lyd?

Post by harleymann »

mm dette er ikke så lett. Hvis jeg fårt står anlegget ditt rett så har du "vanlige" rør fra toppenen 2-2 ned til supertrapp poter som du har montert tailes på? Du har puttet lyddempere inne i selve supertrapp potene i tillegg til at du har to lameller i bakkant av supertrapp pottene. Burde egentlig ikke gitt såå mye lyd dette da. Tittet på det jeg hadde liggenes og jeg har mulighet til å sette inn en 4" lang lyddemper i rør før supertrapp potene. Kan det være mulig hos deg også?
Vil også tro at åpnings arealet på tailsen din i pakkant vil være med på å øke lyden.

Knut
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Mindre lyd?

Post by tutte »

4 lameller i hver av Supertrapp pottene. Fishtailene har perf.rør og demping ikke noe annet enn lameller i pottene.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Mindre lyd?

Post by harleymann »

ok. har en del lameller liggenes hvis du vil låne å prøve å legge på flere?

Knut
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Mindre lyd?

Post by tutte »

I samråd med Arne på Custom Service tok vi av så mange som mulig, flere skiver gir mere lyd.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Bamblingen
Posts: 21
Joined: 15 Mar 2010, 18:59

Re: Mindre lyd?

Post by Bamblingen »

Er det åpent eller tett endelokk etter skivene ?
Dersom det er åpent, hjelper det ikke å ta av skiver ! Med tett endelokk endrer man motstanden og lyden med å ta av / legge til skiver.
Flere skiver gir mer lyd/mindre motstand
http://supertrapp.com/technology/index.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Mindre lyd?

Post by tutte »

Tette endelokk, etter at jeg fikk satt inn endelokk og skiver ble den stillere og merkbart bedre akselrasjon. Vi startet med 12 gikk til 6 og nå er det 4 igjen. Fikk kjøpt meg Fishtails som passet, som jeg fikk sveiset perforerte rør inni og lagt glassvatt rundt, dette gjorde veldig stor forskjell men kun opp til rundt 2700 rpm. Tenkte nå å høre med Vangbo som sikkert kan lage noe å putte inni. Synes utseende på Supertrapp med Fishtails ser veldig bra ut på sykkelen min så de har jeg lyst å beholde.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
StraightEdge
Posts: 16
Joined: 24 May 2010, 22:06

Re: Mindre lyd?

Post by StraightEdge »

Fikk formstøpte Elacinpropper i Gardemusikken. Funker helt fantastisk. Buker dem på konserter, nattklubber, bråkete jobb osv. Har akkurat kjøpt Wide Gliden min, så har ikke testa å kjøre med dem, men den bråker no så inni satan at jeg trur det blir aktuelt ganske fort.
Er litt merkelig i starten og noen vil nok mene at de kan få dårligere balanse til å begynne med, men de demper lyden uten at de tar vekk for mye av topp eller bånn.
Virkelig verdt penga.

http://www.elacin.com/hearing-protection/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er i allefall et sted i Oslo man kan få det.
Anyone who rides a bike, is a friend of mine.
User avatar
Pesto
Posts: 1
Joined: 06 Aug 2010, 12:08

Re: Mindre lyd?

Post by Pesto »

Her er enda en link til formstøpte propper. Meget effektivt og komfortabelt til både å lytte på musikk og stenge høy lyd ute.
http://lillebyaudio.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Eksos”