Varmeholker

Hanlucky
Forumsponsor 2017
Forumsponsor 2017
Posts: 416
Joined: 10 Mar 2010, 17:31

Re: Varmeholker

Post by Hanlucky »

harleymann wrote:i all verden, 6-7.000nkr for å montere noen ledinger. kan jobbe noe timer selv da for de fleste.

Knut

He he...ja tro det eller ei, men de skulle ha 7 laken for og montere orginale varmeholker på en night train.
Kunne jo ha kjøpt 4 par fra statene til den prisen..
Men de har nok sine faste priser på varene og timesatsen på verksted.
Raskere enn sin egen.....
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Varmeholker

Post by BikerEva »

Harleys kit koster fra 220$, men slike der man resirkulerer de holkene man har koster $40 på eBay...Han vi bodde hos i USA hadde brukt de siste på sin Yamaha. Eneste var at det var litt trangt å få på holkene igjen, han trodde kanskje at HD hadde egne dersom de var enda trangere?

Når bare et teit sett med holker uten for mye stas og fjas koster fra $70 på en HD-sjappe, får jeg et snev av vegring....

Men om man snur på spm-kan man bytte holkene på en sykkel med varmeholker fra HD påmontert?
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Varmeholker

Post by Coldman »

BikerEva wrote:...
Men om man snur på spm-kan man bytte holkene på en sykkel med varmeholker fra HD påmontert?
Hva mener du? Om man kan bytte til varmeholker av et annet merke - uten for mye pes?
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Varmeholker

Post by BikerEva »

Nei, om man etter man har kjøpt de utseendemessig kjipeste originale varmeholkene og kjørt med dem en stund, kan bytte selve holken til noe mer glorete.
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Varmeholker

Post by Coldman »

Holken og elementet henger sammen. Alt må byttes.

Men du... hvis du har noen kipe som ikke er dødskipe, som du skal kvitte deg med - så er jeg interessert.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Varmeholker

Post by BikerEva »

Nei, har ingen varme, men vurderer det :) Kikket på noen batteridrevne hansker, men de kostet 20 dollar mindre enn originale varmehåndtak "over there". Men husverten (som kjører japansk) hadde kjøpt et kit med noen ledninger man limte fast, for så å tre på holkene utenpå.
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Varmeholker

Post by harleymann »

175 treff på ebay som mer eller mindre kan fikse dette Eva. Skal vel heller ikke se bortifra at en liten tur innom Lommedalen kan løse selve koblingen som en takk fra Marius.

Knut
User avatar
Lykketrollet
Posts: 222
Joined: 09 Mar 2010, 23:34

Re: Varmeholker

Post by Lykketrollet »

BikerEva wrote:Nei, har ingen varme, men vurderer det :) Kikket på noen batteridrevne hansker, men de kostet 20 dollar mindre enn originale varmehåndtak "over there". Men husverten (som kjører japansk) hadde kjøpt et kit med noen ledninger man limte fast, for så å tre på holkene utenpå.
Jeg har løsningen med "varmefolie" limt fast under originalholkene på Triumphen min. Det ser ikke så pent ut som originalholkene jeg har på Harleyen, men når det er kaldt er jeg bare glad for å kjenne varmen :-)
Hilsen fra Lykketrollet

Carpe Diem!
Loud Pipes Save Lives!
User avatar
BikerEva
Posts: 882
Joined: 11 Mar 2010, 09:22

Re: Varmeholker

Post by BikerEva »

Har som vanlig et snev av vegring, om jeg skal handle originale eller uoriginale. Får gjerne kjøpe et sett med noe uoriginalt først, og evt klaske det på gubbens kjøkkenmaskin dersom det ikke passer på min?
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Varmeholker

Post by bobber-48 »

Hva med å kjøpe seg hansker istedenfor?
http://gerbing.com/Products/gloves.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
Post Reply

Return to “Elektronikk”