Pulverlakkere bensintank?

Bygging, modding, lakkering…
Post Reply
User avatar
shovelboy
Posts: 23
Joined: 12 Mar 2010, 19:07

Pulverlakkere bensintank?

Post by shovelboy »

Har en helt ny sportstertank her som jeg lurer på å få pulverlakkert i klar pulverlakk. Den er ganske røff, er mye riper og slipemerker fra da de grinda ned sveisesømmene. Planen er å få pussa den ned så den ser ut som matt aluminium lissom og så pulverlakkere den i en litt matt klar pulverlakk..

Høres dette gjennomførbart ut? Tåler pulverlakk bensin?
User avatar
snabel
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2010, 17:38

Re: Pulverlakkere bensintank?

Post by snabel »

Pulvelakk tåler veldig godt bensin, men bare så du vet det,pulverlakkerer du tanken. Så må du være klar over at, vis du fjerne lakken,
for at du kunne tenke deg en annen lakkjobb, Så kommer tanken din til og bli ødelagt i sanblåsingen. For pulverlakken sitter noe
exstremt godt fast.

Hilsen kslakk
Hilsen kslakk
User avatar
Gjest
Posts: 111
Joined: 09 Mar 2010, 23:45

Re: Pulverlakkere bensintank?

Post by Gjest »

Ikke for å ødelegge tråden,men jeg vurderer også å pulverlakkere hele sykkelen ensfarget.Må jeg da slipe ned all gammel lakk til metallet?
User avatar
snabel
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2010, 17:38

Re: Pulverlakkere bensintank?

Post by snabel »

Jeg tror det må være blankt metal, for jeg tror dem dypper delene i noen syrebad før dem pulverlakkerer dem. Men skal sjekke i dag, jobber ved siden av et slikt firma.
Hilsen kslakk
User avatar
harleymann
Posts: 532
Joined: 09 Mar 2010, 20:18

Re: Pulverlakkere bensintank?

Post by harleymann »

er det seriøse firma som skal pulverlakkere så vil dem ikke annet enn å sandblåse det ned.

Knut
User avatar
shovelboy
Posts: 23
Joined: 12 Mar 2010, 19:07

Re: Pulverlakkere bensintank?

Post by shovelboy »

snabel wrote:Pulvelakk tåler veldig godt bensin, men bare så du vet det,pulverlakkerer du tanken. Så må du være klar over at, vis du fjerne lakken, for at du kunne tenke deg en annen lakkjobb, Så kommer tanken din til og bli ødelagt i sanblåsingen. For pulverlakken sitter noe exstremt godt fast.

Hilsen kslakk
Japp, er jo en god risiko for at den endelige finishen ikke blir slik jeg har forestilt meg det.. Ser for meg litt sån aluminium airplane finish lissom..
User avatar
snabel
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2010, 17:38

Re: Pulverlakkere bensintank?

Post by snabel »

Alle farger som blir pulverlakkert, blir blankt.
Hilsen kslakk
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Pulverlakkere bensintank?

Post by Coldman »

snabel wrote:Alle farger som blir pulverlakkert, blir blankt.
Jeg har da mange ganger sett pulverlakkerte, matte flater.
Leste også et sted at man kan få både anodisert utseende, rynkelakk og metallic.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Post Reply

Return to “Custom”