Salvesker

User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Salvesker

Post by Assman »

Virago wrote:Då har eg fått "nye" salvesker igjen,Reingjering tok eg med en fuktig klut og berre tørket av. Tok så ei runde med Kiwi skokrem, og sette dei inn med Harley sin egen Leather Dressing, lot dei stå over natta og polerte med papirtwist, blanke og fine som nye :P :P
Jeg har litt info om skokrem som ikke er så oppløftende. Nesten all skokrem i dag, som Kivi og Boston, inneholder silikon.
Produsentene tilfører nok dette for at skoene skal bli fort blanke uten for mye pussing. Kunden (oss) blir da fornøyd og kjøper mer skokrem når det er tomt.
Men det som er trist er at vi tror vi tar vare på skoene våre ved å pusse dem, men egentlig så starter vi en nedbrytingsprosess i læret ved å tilføre silikon. Man skulle nesten tro det var en konspirasjon mellom skoprodusentene og skokrem produsentene.
Ved å kjøpe lærpleie produkter i en hestebutikk kan du få produkter som ikke inneholder silikon. Da vil lærveskene på sykkelen din vare mye lenger.
Selv bruker jeg skokrem på skoene mine fordi jeg ikke finner skokrem uten silikon, men jeg bruker aldri skokrem på sykkelutstyret mitt.
Livet er en dans på roser........barbeint
Post Reply

Return to “Verktøy”