Lakk krise!!!

Bygging, modding, lakkering…
User avatar
snabel
Posts: 51
Joined: 20 Mar 2010, 17:38

Re: Lakk krise!!!

Post by snabel »

Det er nok en god ide.Fjærn det løse, bland litt klarlakk eller neglelakk og smør godt på skjøten. Så setter du på plass innsatsen. Den tror jeg bygger ca. 1 cm ut på tanken. Lykke til

Hilsen kslakk
Hilsen kslakk
User avatar
Bernt
Posts: 258
Joined: 13 Mar 2010, 19:44

Re: Lakk krise!!!

Post by Bernt »

Det ser ut som om det er lakket over beskyttelses ringen rundt påfyllingen.
Bike line har lakk beskytter. best nr 12-038 93 til 96
http://bikeline.ca-eline.com/servlet/us ... 301=12-038" onclick="window.open(this.href);return false;
eller 12-036 mod 96 og opp
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Lakk krise!!!

Post by pinball »

Har ikke hatt muligheten enda, får forhåpentligvis tatt det imorgen. Ser ut til at jeg får tatt det slik at det ikke synes under tanklokket, og har handlet inn noe to komponents klarlakk til å få lagt over. Regner med å få satt sykkelen inn imorgen i ett temperert rom så det får tid til å herdes. Er satt i sving med lakkereren, og som jeg sa, så om jeg får fikset det på egenhånd så det ikke synes og ikke bobbler noe mer, så lar jeg det bare være sånn, men om det ikke hjelper så skulle det bli fikset.
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Lakk krise!!!

Post by pinball »

Ble ikke mulighet for å få gjort det skikkelig idag heller, men fikk brukt snabels tips med neglelakk. Så kuttet løs ett lite stykke ovenfor der det var boblet, og helt inn til metalet, og på med neglelakk. Merkelig hvor mange rare blikk man skulle få bare fordi at man jaktet etter neglelakk :P Men nå er ihvertfall det prevantive gjort, blir å pusse det litt ned og bruke 2komponent klarlakk. Ble ihvertfall fortalt at det skulle holde mot bensin.
User avatar
Trønder
Posts: 15
Joined: 09 Apr 2010, 18:09

Re: Lakk krise!!!

Post by Trønder »

Hei

Dette skjedde meg en gang også. Det som ble gjort feil fra lakkereren er han skulle hatt på en grunning rundt som tåler bensin. Hvis du ikke retter på det så bare bobler det lener og lenger inn under lakken. ville ha slipt ned så langt at det kommer ned på det som er berget og lakkert på spnn grunning som er beregnet og lakkert nytt igjen og lagt klarlakk over hele tanken.
User avatar
Julie
Posts: 5
Joined: 04 Apr 2010, 23:14

Re: Lakk krise!!!

Post by Julie »

Pass på å rense GODT under der hvor det har blitt bobler før du har på annen lakk for ellers vil det bare løsne igjen og igjen. q-tips og sprit .
Livet mitt er et puslespill og akkurat nå holder jeg på med en skyformasjon i øvre venstre hjørne.
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Lakk krise!!!

Post by pinball »

ser ut til at det holder foreløpig, kom meg ned til metalet og la lakk direkte over der. har holdt siden da, så satser på at det går bra, om ikke så drar tanken i retur.
User avatar
HDsoftail
Posts: 116
Joined: 10 Mar 2010, 00:01

Re: Lakk krise!!!

Post by HDsoftail »

Skrap det vekk og lakk månen der :err: .
Det får ho nok til når ho klart den fine under ;)
Alt som sier Brooom er gøy....
Less is more, or is it??
User avatar
pinball
Posts: 62
Joined: 10 Mar 2010, 22:23

Re: Lakk krise!!!

Post by pinball »

Det skal nå sies at hun som lakket motivet, ikke har noe med grunnlakken å gjøre, det var satt bort til ett annet firma, så hun mottok kun perlemorhvite skjermer og tank. Annet firma som står for resten.
User avatar
Freddie
Posts: 1
Joined: 26 May 2010, 12:56

Re: Lakk krise!!!

Post by Freddie »

Mulig at du har fått fiksa det. Men du kan kanskje berge lakken med å ta en skarp kniv å fjerne lakken ned mot påfyllingen og bruke en kompositt lim etterpå for å tette overgangen fra lakk til metall. Dette kan hindre at bensingass trenger inn under lakken din, som nok skyldes at overgangen ikke har vært godt nok forseglet.
Post Reply

Return to “Custom”