Hoster og harker etter konvertering til 1200

Sportster
Post Reply
User avatar
Juice insanity
Posts: 11
Joined: 17 Jan 2017, 09:40

Hoster og harker etter konvertering til 1200

Post by Juice insanity »

Hei
Har akkurat hatt en 1200 konvertering på min 2011 iron.
Byttet kammer, luft filter, slip ons og mapa den i dyno benk. Har dynojet power vision som ble brukt når den ble mapa.
Problemet er at når jeg gir litt mer en halv gass begynner sykkelen å hoste og harke samt at den lugger litt før den kommer opp i fart og da går det bra.. hva er galt? Er den blitt mapa dårlig? Vurdere å mape den selv med auto tune programmet på power vision. Noen ideer??
User avatar
torwel
Posts: 36
Joined: 27 Nov 2012, 19:47

Re: Hoster og harker etter konvertering til 1200

Post by torwel »

Hei
Skal ikke påberope meg å være noen ekspert men jeg har litt erfaring med Powervision på XR1200.
Powervision kan lagre 6 "tunes". Gå inn å se hva som ligger inne, trolig har de som gjorde dette tatt en kopi av originalen. Det er en funksjon på powervision som gjør det. Kanskje kan du prøve en annen "tune" hvis det ligger inne. Ellers ville jeg forsøkt "learn" tror jeg det heter (du har trolig ikke closed loop autotune). Da må du kjøre med Powervison tilkoplet en halvtimes tid med variert kjøring og etterpå velge å lagre erfaringen som egne "tune". Kanskje retter den hos tog hark problemet selv da. Min erfaring emd læringen er at blandinger blir tynnere og tynnere antakelig fordi en kjører for pent...og det igjen gir varm motor. Dynojet har noen tunes du kan laste ned og legge inn via PC. Kanskje finner du ut om det er mappingen det er noen galt med ved noen av disse tipsene.

TW
User avatar
Juice insanity
Posts: 11
Joined: 17 Jan 2017, 09:40

Re: Hoster og harker etter konvertering til 1200

Post by Juice insanity »

Takk for infoen. Ut å kjøre i kveld med auto tune på for å se om det hjelper.. skal uansett inn til dealer å fikse problemet på fredag hvis jeg ikke får fikset set selv. Igjen tusen takk!
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”