skiftintervall belt
- 88sportster
- Posts: 10
- Joined: 11 Mar 2010, 12:05
skiftintervall belt
da forrige va en 1988 sportster med datidens stålkjede som nu e konverta til en 2004 med belt lures det på hva ca e skiftintervall på belt- normal slitasje- ofte stramming osv osv?????
Re: skiftintervall belt
Sykkelen er 13 år gammel. er du usikker bytt belt.
Har selv revet av en Belt langs veien med allt styre det medfører med berging osv.
Har selv revet av en Belt langs veien med allt styre det medfører med berging osv.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
100%er
Re: skiftintervall belt
Belt på sportster er lettere å skifte en kjede, men sjekk drev for slitasje. Største problemet på sportster er att som regel er svingarmen lavere i bakkant en forran, ved belastning så vil belten strammes. Det er derfor viktig att den er rett strammet og ett demperene er justert etter vekt av fører og passasjer
- chrissenator
- Posts: 1741
- Joined: 13 Mar 2010, 23:28
Re: skiftintervall belt
I det minste om du er i tvil så kjøp en og ha den liggende til det passer å bytte, ryker den gamle så er det kjedelig å vente i dager og uker på en til halv pris fra junaiten.
Forresten så er det verd å ta med seg at belten på en sportster kan vare i åresvis uten problemer, 100 000 km er ikke lenger noe eksepsjonelt og med normal kjøring så varer den følgelig lengst.
Vedlikehold, justering og kontroll gjør du som beskrevet i FSM Factory Service Manual, der står i detalj beskrevet verktøy og prosedyre for skift av belt..
Forresten så er det verd å ta med seg at belten på en sportster kan vare i åresvis uten problemer, 100 000 km er ikke lenger noe eksepsjonelt og med normal kjøring så varer den følgelig lengst.
Vedlikehold, justering og kontroll gjør du som beskrevet i FSM Factory Service Manual, der står i detalj beskrevet verktøy og prosedyre for skift av belt..
To Sportstere er dobbelt så gøy