Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post Reply
d3viluz87

Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by d3viluz87 »

Hei!

Beklager om det ikke passer helt inn men jeg skulle bare gjerne hatt noen råd rundt prissetting av HD :-)

Har en 83 modell Ironhead Sportster prosjekt som jeg vurderer og selge i disse dager. Speedometer er skiftet på den nå men tidligere speedometer viste 32 000 km, så vet dere det også.

Problemet er det at sykkelen var i kjørbar god stand før jeg overtok den, men i ettertid har jeg kjøpt diverse deler til den som jeg ville skifte men som jeg ikke rakk helt over både pga tid og kunnskap for å være ærlig. Så da står den litt uferdig for øyeblikket.
Aner ikke om det påvirker salgsprisen men original forgasser ble byttet ut med ny S&S Super E forgasser kit som er montert men ikke kjørt med enda, har liggende nytt krom primær og kam cover som jeg ikke har fått satt på, ny krom oljetank, nytt speedometer og turteller av typen NOS - New Old Stock, ny krom 1.4kw starter som ikke er montert, nytt eksosanlegg i krom som heller ikke er montert, nytt batteri.
Utenom dette er det skiftet til ny olje i oljetanken, nytt oljefilter, nytt drivstoffilter og nye tennplugger.

Det som kan nevnes er at den har ikke noe særlig stor tank, maks 10 liter (Peanut tank). Den vil heller ikke starte da det har nok kommet noe feil på ledningsnettet(?) i tiden den har stått lagret som gjør at når en vrir om nøkkelen så kommer lys på men ingenting skjer når en trykker Run, heller ingen lyd fra rele. Den gamle starteren roterte en gang før det ble helt stille og det kun var lys fra hovedlykten igjen. Forhåpentligvis ikke store jobben bare amatør som meg som ikke finner utav det.
Kan og nevne at store deler av sykkelen har vært smurt inn med lagringsfett nå når den ikke har vært i bruk på godt 2 år, så det finnes lite med rust.

Så med alt det som er sakt, er det noen som kan fortelle meg hva jeg kan legge ut en slik sykkel for i den stand den er i?
Er 20 000 for mye?

Håper på noe svar rundt dette!

Takk! :-)

Bilde 1 :Image
Bilde 2 : Image
Bilde 3 : Image (bilde av ett av rørene til det nye eksosanlegget som er nevnt i innlegget)
Last edited by d3viluz87 on 25 Mar 2017, 18:30, edited 1 time in total.
d3viluz87

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by d3viluz87 »

Ville legge til bilder men fikk det ikke til av en eller annen grunn.
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by RoadKing »

Trur nok at bildet er for stort for opplasting (lurt å lese feilmelding om du får det). Reduser bildestørrelsen og prøv igjen.
Harleys don't leak oil, they mark their territory
d3viluz87

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by d3viluz87 »

Mulig det! Skal prøve igjen senere. Takk for tips! :-)
d3viluz87

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by d3viluz87 »

La ut bildene på en bildelagringsside nå, lenkene til bildene er redigert inn i innlegget men legger de også ved her :-)

Bilde 1 : https://imageshack.com/i/poiNyPY7j
Bilde 2 : https://imageshack.com/i/pmJHLDbGj
Bilde 3 : https://imageshack.com/i/pmnG0ZY4j (bilde av ett av rørene til det nye eksosanlegget som er nevnt i innlegget)
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by Per-øivind »

Har ikke no peiling på jern Sportster, men 20 mener jeg absolutt ikke er for høyt. Med delene du har burde du kanskje legge deg høyere og om du hadde fått liv i den er det et stort pluss for evt en kjøper å høre den gå.
User avatar
kane
Posts: 309
Joined: 23 Mar 2010, 14:44

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by kane »

Dette er en sykkel jeg hadde vurdert til 30-35000, noe som er relativt vanlig pris på jermsportster prosjekter. At den ikke går er et minus og vil trekke prisen ned mens delene som følger med vil trekke den opp igjen da det virker som du har alt unntatt kunnskaper for å få den ferdig.
Lagt ut til rett under 30k tror jeg denne går fort, 3 gildekasser og ei ramme koster fort over 20k :)
(og nei, jeg trenger ikke en til :P )
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by RoadKing »

Brukte knappen 'Img' i redigeringsvinduet for å legge bildene dine inn innlegget.
Då skal bildelinken sjå omtrent sånn ut i redigeringsvinduet når du skriver:

Code: Select all

[img]https://bildelink.com[/img]
På denne måten kan du hente inn bilder overalt frå nettet :)
Harleys don't leak oil, they mark their territory
d3viluz87

Re: Mulig å få en prisvurdering på en Sportster?

Post by d3viluz87 »

Takker for alle gode svar! Settes stor pris på! Nå har jeg vertfall en pekepinne om ikke annet :-)
Skal se om jeg ikke får tatt meg tid til å få den i gang om ikke annet.

Og til deg RoadKing, takker for god hjelp! Godt tips!
Post Reply

Return to “Harley-Davidson selges”