Hva skjedde egentlig???
Posted: 13 Jul 2015, 21:00
I går var jeg og en arbeidskollega en liten tur sørover på kvelden for å ta en kaffe på Lyngrillen. Alt fungerte fint nedover (25 km). Alt gikk også fint hjemover igjen. Stoppet på Esso nedi bakken og snakket noen minutter før jeg kjørte hjem. Sykkelen startet helt fint. Opp bakken hjemme er det ikke fritt for at det er bratt og ganske humpete. Midt i bakken traff jeg en ganske stor hump og spesielt bakhjulet hoppet ganske kraftig og så var det dødt. Sykkelen stoppet rett og slett. Prøvde å starte igjen men ikke noe liv. Det stinket forholdvis kraftig av bensin. Prøvde noen ganger til, men det bare smalt i potta. Fikk ringt opp til hun jeg deler postkasse med og hun kom ned. Eldstepoden på snart 20 var i dusjen, så vi ventet til han var ferdig der før vi klarte å skyve sykkelen opp bakken. Eldstepoden er ganske fingernem og teknisk oppdatert og han mente jeg hadde druknet den. Vi tok ut pluggene, men de var fine. Prøvde igjen og da startet den for så vidt og gikk 2 sekunder før det var dødt. Så demonterte vi luftfilter og kikket inn. Det blir litt duppeditt språk her nå. I inngangen til forgasseren er det en aluminiumsdings som skal løfte seg når du gir gass. Det gjorde den ikke. Den ytterste dysa spyttet litt bensin nå og da de gangene vi fikk startet. Så demonterte vi (han) hele forgasseren ned i etter mitt syn atomer og renset og blåste rent. Satte alt sammen igjen og startet. Da startet den umiddelbart og gikk helt fint på tomgang og også ved pådrag. Fikk ikke kjørt noen test da jeg hadde drukket en trøsteøl. Etter jobb i dag startet den helt fint og gikk noen minutter før jeg stoppet den. Den går helt flott nå.
Det dreier seg om en 2002 Sportster 883.
Finnes det noe hohuspokus forklaring på dette?
Sabeltann
Det dreier seg om en 2002 Sportster 883.
Finnes det noe hohuspokus forklaring på dette?
Sabeltann