621??

Bygging, modding, lakkering…
Post Reply
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

621??

Post by Gravene MC »

Litt slitsomt med 2 forum, så jeg klipper og limer litt....
http://norskhdforum.ning.com/forum/topi ... g-prosjekt
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: 621??

Post by Svima »

Bare slik at du er obs på det, så funker ikke linken hvis leserne ikke er medlem begge steder fordi det kreves innlogging der...
/ Svima
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

Re: 621??

Post by Gravene MC »

Enda mer slitsomt
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
Svima
Posts: 1437
Joined: 08 Mar 2010, 13:32

Re: 621??

Post by Svima »

neida, du kan kopiere teksten over hit da, så alle ser....?
/ Svima
User avatar
Gravene MC
Posts: 220
Joined: 09 Mar 2010, 21:40

Re: 621??

Post by Gravene MC »

Kom en kar her og spurte meg om sitt prosjekt.. Ble litt svar skyldig, men har på følelsen at det kan bli en utfordring...

Han har kjøpt seg en 60 år gammel stivramme med en Honda CB750 motor (defekt) som er 621 godkjent.... Han vil ha en H-D motor inn i dette bygget.

CB750 kom vel aldri med stivramme, så jeg tenker at her har det allerede blitt foretatt rammebytte?? Da kan man vel ikke bytte motor, eller??

Hvordan er det lurest å gjøre dette her??? Jeg mente vel at han burde prøve å finne seg en sliten HD fra 70-tallet, bruke den som donorsykkel og bruke stivramma videre, da selvfølgelig med npapirer fra donorsykkelen... Er jeg helt på jordet her???
Sitat, Albert Einstein: Hvis du ikke kan forklare en sak på en enkel måte, kan du ikke nok om saken!
User avatar
Messiah
Posts: 181
Joined: 10 Mar 2010, 10:45

Re: 621??

Post by Messiah »

Prøveordningen for ombygging til chopper kode 621:
Identitetsbinding til enten ramme eller motor er i utgangspunktet hva vi i NFSOK foreslo overfor Vegdirektoratet i det opprinnelige forslaget til 621-chopper i 1981. Verdt å merke seg er at motorbytte til ikke-originalmotor av passende type var, og er tillatt, men skulle ikke gjelde 621 da man her først ved å bygge om hele motorsykkelen og senere oppgradere den ved å bytte til annen, nyere og ikke-tidsriktig motor, ville få et annet kjøretøy enn hva som registreringsåret viser. Likevel er dette til en viss grad blitt både praktisert og godkjent gjennom årene, men skulle etter intensjonene utløse ny oppbyggingsavgift og ny identitet på kjøretøyet, hvilket man i Vegdirektoratet kaller rutinesvikt. 621-ordningen var en prøveordning hvor man skulle samle praktisk erfaring for senere videreføring til en permanent ordning.

Fra NFSOK nettsider.
Tjurrupyntn Karsk Å Køstøm
89` Hugger , soinnskrudd, sliten å schtøgg.
User avatar
EivindG
Posts: 23
Joined: 05 Apr 2010, 19:57

Re: 621??

Post by EivindG »

med dagens priser kan han vel kjøpe seg en HD, blir vel så mye greier vis den skal bygges om til hd motor at det lønner seg å få tak på en org motor, selge den og finne en HD han vil ha. vent til høsten alltid mange som ser svart på sykklene sine da ;)
Ride hard or stay home :D
Post Reply

Return to “Custom”