Hei,
holder på å sette sykkelen min istand for godkjenning da den er importert i høst.
ser nå at begge felgene mine er 18" og på klisterlappen på rammen står det at det skal være 16" bak og 21" forran.
vil dette by på problemer med godkjenningen?
felgstørrelse ved godkjenning
Re: felgstørrelse ved godkjenning
Hva står i vognkortet?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: felgstørrelse ved godkjenning
Hvis rulleomkretsen på 18" dekkene stemmer med original rulleomkrets på 16" og 21" dekk så går det greit.
Re: felgstørrelse ved godkjenning
Det er ikke verre nei, hvor mange % avvik er tillatt 5 som for bil?TCB wrote:Hvis rulleomkretsen på 18" dekkene stemmer med original rulleomkrets på 16" og 21" dekk så går det greit.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: felgstørrelse ved godkjenning
takker for svar, noen som vet om kalkulator eln til og regne dette ut?
Re: felgstørrelse ved godkjenning
Her finner du en :
http://www.kouki.co.uk/utilities/visual ... calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er mulig å få godkjent andre rulleomkretser enn originalt hvis du kan dokumentere at rake i krona eller gaffelbena er kortere / lengre enn original.
Og dette gjør at sykkelen beholder sin originale geometri med de nye felgene / dekk, og at speedometeret fremdeles viser riktig hastighet.
Men dette er ikke noe å begynne med på en førstegangs godkjenning, for dette kan bli litt papirarbeide / søknader / vurderinger av dette.
Slikt er det bedre å bytte etter at sykkelen er godkjent.
http://www.kouki.co.uk/utilities/visual ... calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er mulig å få godkjent andre rulleomkretser enn originalt hvis du kan dokumentere at rake i krona eller gaffelbena er kortere / lengre enn original.
Og dette gjør at sykkelen beholder sin originale geometri med de nye felgene / dekk, og at speedometeret fremdeles viser riktig hastighet.
Men dette er ikke noe å begynne med på en førstegangs godkjenning, for dette kan bli litt papirarbeide / søknader / vurderinger av dette.
Slikt er det bedre å bytte etter at sykkelen er godkjent.