Skiftet både frem- og bakdekk før St.Olav og jeg dro på Nordnorge turnè. Når vi kom tilbake etter drøye 5000 km ser jeg at bakdekket har trappet seg så fint..
Noen sier det skyldes for lite lufttrykk, men det er jeg sikker på var ganske bra.
Nå kjørte vi med mye bagasje, men ikke så mye at det skulle utgjøre en persons vekt.
Er det noen som har noen formening eller råd?
Dette må da gå utover slitestyrken.
Trapping av dekk
Trapping av dekk
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: Trapping av dekk
Det er en kjent sak at feil lufttrykk kan gi trapping. Men for mye last (enten overlast eller for mye last i forhold til dekktrykket) og feil type dekk (feil lasteindeks) forsterker trappingen.
Dessuten har mønsteret en del å si. Mønster på skrå gir mest trapping.
Dessuten har mønsteret en del å si. Mønster på skrå gir mest trapping.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
Re: Trapping av dekk
Hyggelig å se deg her!
Da er nok dekkmønstret mitt ganske dårlig i så henseende, men bra til mye annet. Kjører jo med en del ballast, så det er vel kanskje ikke annet å vente. Merker ikke noe når jeg kjører hverken rett fram eller i sving, jeg måtte opp en bratt gressbakke etter at det hadde regnet og da tror jeg det faktisk var til hjelp.
Da er nok dekkmønstret mitt ganske dårlig i så henseende, men bra til mye annet. Kjører jo med en del ballast, så det er vel kanskje ikke annet å vente. Merker ikke noe når jeg kjører hverken rett fram eller i sving, jeg måtte opp en bratt gressbakke etter at det hadde regnet og da tror jeg det faktisk var til hjelp.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.