Second that!Sharpeye wrote:Ser frem til det Tuttetutte wrote:Da får vi håpe den sklir igjennom nåløyet med glans.
Og så er det bare å få den slik du vil ha den. Men det er jo kosejobb.
Ikke lenge før vi kan få tatt en tur igjen.
FLSTC klargjort for visning - USA import!
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
"You know Billy, we blew it."
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
Jepp, Nostalgia. Og takk til deg for hjelp i forbindelse med klargjøring.Nostalgia wrote:Second that!Sharpeye wrote:Ser frem til det Tuttetutte wrote:Da får vi håpe den sklir igjennom nåløyet med glans.
Og så er det bare å få den slik du vil ha den. Men det er jo kosejobb.
Ikke lenge før vi kan få tatt en tur igjen.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
Skal du ikke regge den for to ?
Eller må du ikke ha sete bak for å regge den for to ?
Lykke til
Eller må du ikke ha sete bak for å regge den for to ?
Lykke til
http://WWW.FrantzenRacing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
Mener bestemt at den må ha sal for 2 når den registreres for at den skal godkjennes for 2.
01 Fat Boy stage 1 SEST
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
OK. Da har jeg vært på biltilsynet.
Først. Det er korrekt at det skal være sete og et håndtak for passasjer for at den skal kunne bli registrert for 2. Men det blåser jeg egentlig i. Dette skal være en solosykkel. Det er også enkelt å få omregistrert den til 2 senere.
Så, når det gjelder visningen. Det var forsåvidt en grei affære. Men også noe merkelig.
De tingene som jeg trodde kontrolløren skulle sjekke, som speedometer, refleks bak, fjær på støtta, lykteinnsats osv virket ikke så interessant. Han var mer opptatt av at det sto Harley-Davidson gravert inn i White-siden på dekka. Det syntes han var tøft .
Etter ca 30 minutter med en litt merkelig småprat, litt bilder og noe måling fikk jeg beskjed om å vente på papirene. OK flott.
Men, etter 15 minutter kom han ut igjen og sa at han ikke kunne godta Støymålingsdokumentet. Grunnen var at headingen på brevet hadde feil ordlyd.
Det står "Støymåling av identisk like sykler". Så selv om rammenummeret står i dokumentet og pottenummerne, dvs at dokumentet er unikt for min sykkel skal det stå "Støymåling for denne sykkelen".
En oppfordring til å ta kontakt med Gjøvik Trafikkstasjon, Trondheim eller Oslo som godtar dokumentet og har godkjent 80 sykler i året på dette, hjalp ikke.
Konsekvensen er at jeg må vente 1 uke på nytt dokument som jeg må reise ut til Drøbak med før jeg kan få papirene. Overkommelig, men unødvendig.
Så, da er det bare å smøre seg litt mer med tålmodighet.
Først. Det er korrekt at det skal være sete og et håndtak for passasjer for at den skal kunne bli registrert for 2. Men det blåser jeg egentlig i. Dette skal være en solosykkel. Det er også enkelt å få omregistrert den til 2 senere.
Så, når det gjelder visningen. Det var forsåvidt en grei affære. Men også noe merkelig.
De tingene som jeg trodde kontrolløren skulle sjekke, som speedometer, refleks bak, fjær på støtta, lykteinnsats osv virket ikke så interessant. Han var mer opptatt av at det sto Harley-Davidson gravert inn i White-siden på dekka. Det syntes han var tøft .
Etter ca 30 minutter med en litt merkelig småprat, litt bilder og noe måling fikk jeg beskjed om å vente på papirene. OK flott.
Men, etter 15 minutter kom han ut igjen og sa at han ikke kunne godta Støymålingsdokumentet. Grunnen var at headingen på brevet hadde feil ordlyd.
Det står "Støymåling av identisk like sykler". Så selv om rammenummeret står i dokumentet og pottenummerne, dvs at dokumentet er unikt for min sykkel skal det stå "Støymåling for denne sykkelen".
En oppfordring til å ta kontakt med Gjøvik Trafikkstasjon, Trondheim eller Oslo som godtar dokumentet og har godkjent 80 sykler i året på dette, hjalp ikke.
Konsekvensen er at jeg må vente 1 uke på nytt dokument som jeg må reise ut til Drøbak med før jeg kan få papirene. Overkommelig, men unødvendig.
Så, da er det bare å smøre seg litt mer med tålmodighet.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
Jaja, det er irriterende og føles som flisspikkeri. Sånn er livet og Vegvesenet. Men det gikk jo bra da. Dette er jo en formalitet. Får vel bare gratulere da:-)
Livet er en dans på roser........barbeint
- Per-øivind
- Posts: 467
- Joined: 10 Mar 2010, 21:10
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
Dette hørtes da greit ut. Flott at det fremdeles er noen oppegående mennesker på BT. Skjønner begge sidene av dokumentasjon på støypapirene. Får du da de riktige papirene fra Hadeland Multiservice, eller må du ordne det fra noe annet sted? Per-ø ps, flott at du deler alt med oss, kan jo være flere som har bruk for din erfaring og hva de skal/burde gjøre for å få godkjent.
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
Så det vil si at du må vente på skilt en ukes tid eller at du må vise papiret senere?
Men grattis uansett, da sees vi snart.
Men grattis uansett, da sees vi snart.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!
Ja, får nytt dokument fra Hadeland Mulitservice. Svein-Erik der ordner opp.Per-øivind wrote:Dette hørtes da greit ut. Flott at det fremdeles er noen oppegående mennesker på BT. Skjønner begge sidene av dokumentasjon på støypapirene. Får du da de riktige papirene fra Hadeland Multiservice, eller må du ordne det fra noe annet sted? Per-ø ps, flott at du deler alt med oss, kan jo være flere som har bruk for din erfaring og hva de skal/burde gjøre for å få godkjent.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.
-97 Heritage FLSTC-
-97 Heritage FLSTC-