FLSTC klargjort for visning - USA import!

Importere sykkel selv?
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by Nostalgia »

Sharpeye wrote:
tutte wrote:Da får vi håpe den sklir igjennom nåløyet med glans.
Og så er det bare å få den slik du vil ha den. Men det er jo kosejobb. 8-)
Ikke lenge før vi kan få tatt en tur igjen.
Ser frem til det Tutte :)
Second that!
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by Sharpeye »

Nostalgia wrote:
Sharpeye wrote:
tutte wrote:Da får vi håpe den sklir igjennom nåløyet med glans.
Og så er det bare å få den slik du vil ha den. Men det er jo kosejobb. 8-)
Ikke lenge før vi kan få tatt en tur igjen.
Ser frem til det Tutte :)
Second that!
Jepp, Nostalgia. Og takk til deg for hjelp i forbindelse med klargjøring. :)
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
stein
Posts: 66
Joined: 10 Mar 2010, 17:26

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by stein »

Lykke til på biltilsynet :D
FLSTC 1550
User avatar
percy
Posts: 47
Joined: 27 Nov 2011, 12:13

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by percy »

Skal du ikke regge den for to ?
Eller må du ikke ha sete bak for å regge den for to ?

Lykke til
http://WWW.FrantzenRacing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Toro
Posts: 641
Joined: 09 Mar 2010, 21:48

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by Toro »

Mener bestemt at den må ha sal for 2 når den registreres for at den skal godkjennes for 2.
01 Fat Boy stage 1 SEST
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by Sharpeye »

OK. Da har jeg vært på biltilsynet.

Først. Det er korrekt at det skal være sete og et håndtak for passasjer for at den skal kunne bli registrert for 2. Men det blåser jeg egentlig i. Dette skal være en solosykkel. Det er også enkelt å få omregistrert den til 2 senere.

Så, når det gjelder visningen. Det var forsåvidt en grei affære. Men også noe merkelig.
De tingene som jeg trodde kontrolløren skulle sjekke, som speedometer, refleks bak, fjær på støtta, lykteinnsats osv virket ikke så interessant. Han var mer opptatt av at det sto Harley-Davidson gravert inn i White-siden på dekka. Det syntes han var tøft :roll: .
Etter ca 30 minutter med en litt merkelig småprat, litt bilder og noe måling fikk jeg beskjed om å vente på papirene. OK flott.
Men, etter 15 minutter kom han ut igjen og sa at han ikke kunne godta Støymålingsdokumentet. Grunnen var at headingen på brevet hadde feil ordlyd.
Det står "Støymåling av identisk like sykler". Så selv om rammenummeret står i dokumentet og pottenummerne, dvs at dokumentet er unikt for min sykkel skal det stå "Støymåling for denne sykkelen".
En oppfordring til å ta kontakt med Gjøvik Trafikkstasjon, Trondheim eller Oslo som godtar dokumentet og har godkjent 80 sykler i året på dette, hjalp ikke.
Konsekvensen er at jeg må vente 1 uke på nytt dokument som jeg må reise ut til Drøbak med før jeg kan få papirene. Overkommelig, men unødvendig.

Så, da er det bare å smøre seg litt mer med tålmodighet. ;)
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by Assman »

Jaja, det er irriterende og føles som flisspikkeri. Sånn er livet og Vegvesenet. Men det gikk jo bra da. Dette er jo en formalitet. Får vel bare gratulere da:-)
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by Per-øivind »

Dette hørtes da greit ut. Flott at det fremdeles er noen oppegående mennesker på BT. Skjønner begge sidene av dokumentasjon på støypapirene. Får du da de riktige papirene fra Hadeland Multiservice, eller må du ordne det fra noe annet sted? Per-ø ps, flott at du deler alt med oss, kan jo være flere som har bruk for din erfaring og hva de skal/burde gjøre for å få godkjent.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by tutte »

Så det vil si at du må vente på skilt en ukes tid eller at du må vise papiret senere?
Men grattis uansett, da sees vi snart. :D
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: FLSTC klargjort for visning - USA import!

Post by Sharpeye »

Per-øivind wrote:Dette hørtes da greit ut. Flott at det fremdeles er noen oppegående mennesker på BT. Skjønner begge sidene av dokumentasjon på støypapirene. Får du da de riktige papirene fra Hadeland Multiservice, eller må du ordne det fra noe annet sted? Per-ø ps, flott at du deler alt med oss, kan jo være flere som har bruk for din erfaring og hva de skal/burde gjøre for å få godkjent.
Ja, får nytt dokument fra Hadeland Mulitservice. Svein-Erik der ordner opp.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
Post Reply

Return to “Import”