Tungstartet Shovel

Shovelhead
User avatar
maltezern
Posts: 8
Joined: 06 May 2013, 20:51

Re: Tungstartet Shovel

Post by maltezern »

jepp har målt, og batteriet må/bør skiftes, har også pellet ut alt av ledninger for å være sikker på at det ikke er brudd, fant også ut at det var bittesmå sprekker i coilhuset, så jeg har kjøpt ny, men denna
Drag Specialties coilen har jo ikke noen form for merking for å vise pluss og minus???
noen som vet?
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Tungstartet Shovel

Post by Per-øivind »

Hei. På min shovel har jeg PLUSS ledningen på toppen av coilen. Det er da sett med feste inn mot ramma og pluggledningene rett fremover. Per-ø
User avatar
maltezern
Posts: 8
Joined: 06 May 2013, 20:51

Re: Tungstartet Shovel

Post by maltezern »

jo men min coil er flyttet til Motorfestet av tidl, eier hmm..
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Tungstartet Shovel

Post by Per-øivind »

Spiller ingen rolle hvor den er festet, hvis du har en enkel coil ser den vel ut som denne? og på toppen her kommer pluss. Innfestningen er på baksiden. Per-ø
Attachments
DSCF0209 - Kopi.JPG
User avatar
maltezern
Posts: 8
Joined: 06 May 2013, 20:51

Re: Tungstartet Shovel

Post by maltezern »

Hei folks!
Nu har jeg skiftet alt av tenningsanlegg og gnisten er knallbra!
Men den starter fortsatt ikke, demonterte og renset også forgasseren for å være 100% sikker på at den får bensin, men den fyrer like forbanna ikke!!??
Aller siste punkt er vel ventilene da?? hmm. hadde håpa å få liv i den før Griserallyet til Hydra Mc.
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Tungstartet Shovel

Post by chrissenator »

Kommer det noe bensin ut i eksosrørene?.
Kam, støtstenger og vippetøy sjekk ....
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: Tungstartet Shovel

Post by Per-øivind »

Pump på med bensin og kick den noen ganger så du er sikker på at den bensinen du pumpet har kommet inn i sylindrene. Skru ut pluggene og sjekk om disse har blitt bløte av bensinen. Er de ganske tørre er det justering av ventiler neste, dette er en rimelig enkel jobb. Og du er sikker på at du har riktig tenningspunkt? Per-ø
User avatar
maltezern
Posts: 8
Joined: 06 May 2013, 20:51

Re: Tungstartet Shovel

Post by maltezern »

Der var meget lite bensin på pluggene til tross for rens av gasseren, da er neste skritt å justere ventiler.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”