CRC

Alt det andre
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

CRC

Post by Nalle »

Hei folkens!
Søker litt råd for et problem som oppsto sportsteren min for klargjøring til vinter :?
Skulle være flink å spraye litt crc i sylinderene for så å turne motor og smøre opp :)
Den bakre sylinderen gikk greit,men da jeg skulle ta siste sylinder tror Dere ikke den j....dritten av smøreforlenger i plast datt av og sannsynligvis ned i sylinderen :oops:
Viser seg på den bakre sylinderen at stempel står i bunn og sålesdes kan romme en slik plastikk :? tut
Har prøvd å fiske den opp med klo for å gripe og få sugd ut den via plugghull....hmm
Men er ikke sikker om den er der heller,ser ingenting og hører ingenting... :roll:
Så det jeg lurer på er om noen har eller vet om noen som kan ha et inspeksjons kamera for noe slikt som en kan få lånt eller leid....
Alle tips og gode råd mottas med stor takk 8-)
Ride Safe Ride Free-Nalle
User avatar
Nostalgia
Posts: 570
Joined: 10 Jul 2011, 23:56

Re: CRC

Post by Nostalgia »

Hei Nalle!

Jeg har inspeksjonskamera og mulighet til å ta meg en tur ut til helgen hvis været tillater sykkelkjøring. Er strandet alene hjemme uten bil, så hvis været bestemmer seg for å lure dagens værmelding kan jeg ta nostalgia'n ut :)
"You know Billy, we blew it."

~96' Heritage Nostalgia FLSTN~
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: CRC

Post by tutte »

Går det ann å blåse den ut med trykkluft?
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Per-øivind
Posts: 467
Joined: 10 Mar 2010, 21:10

Re: CRC

Post by Per-øivind »

Bruke en god støvsuger....
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: CRC

Post by Jan-Ivar »

den kan blie lei.

personlig ville jeg helelr brukt ei god gammaldags olje kanne og normal motor olje i sylinderne før lagring.
motorolje henger bedre påen CRC
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: CRC

Post by TCB »

Hva med å kjøre stempelet nesten helt opp i sylinderen, slik at ventilene er tett. Og så prøve med trykkluft eller en støvsuger. Og hvor stor er denne plastdingsen ?
User avatar
Nalle
Posts: 255
Joined: 28 Mar 2010, 17:46

Re: CRC

Post by Nalle »

Hei Nostalgia!
Det hadde jo vært topp om du kunne gjort det.
Vi har et insp.kamera m/diode lys på jobben som jeg tar med i morgen,skal se om passer ned i plugghullet.
Det tar bare bilder,men får se i morgen om det går.
Gir deg beskjed om det i morgen kveld.
Plastrøret er ca 10 cm langt og til å sette på dysa til wrc og crc.
Har prøvd m støvsuger men ikke noe kom opp og har prøvd å lurke m biltema klo nedi der.
Har igjen å prøve trykkluft som foreslås,men jeg føler at jeg må være sikker på at det ikke er noe der.hmm :?:
Blir å gjøre som Jan Ivar sier heretter,kun god gammeldags oljekanne...
Ride Safe Ride Free-Nalle
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: CRC

Post by Jan-Ivar »

hvis røret er ca 10cm lang vil det jo være lenger en det borringa på sylinder`n normalt er.
den burde vel strengt tatt ikkeklare å ramle ned i sylinder`n heller. en sportserhar vel ikke 4 tommers slaglengde.
så teoretisksett brude det hat stikki opp av plugghullet.

mrn har du rota mened i der med den kloa kan du jo ha pressa den godt påplass.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: CRC

Post by tutte »

:idea:
En tanke ; Hvis du tar en ståltråd og former den som en spiral som er størst lengst nede og smalner inn mot toppen som en trakt og skrur denne ned i sylinderen mens tuppen følger sylinderveggen rundt vil vel røret bli sentrert i trakten. Få noen til å rotere bakhjulet så stemplet kommer opp så du får tak i røret. Husk å sette krympeslange på tuppen av ståltråden så du ikke riper opp sylinderveggen. Kanskje verdt et forsøk.(Vet ikke om det går, har aldri prøvd.)

:idea: :idea:
Plastslangen er lettere enn vann , fyll opp med vann og røret vil flyte opp, fisk opp røret ,sug ut vannet og skift olje.

:idea: :idea: :idea:
Eller så kan du holde sykkelen oppned over hodet og riste den da vil du med litt flaks få røret til å falle ut. Da bør ventilene være lukket.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: CRC

Post by TCB »

Hva skjer hvis man starter opp motoren med plastbiten inni sylinderen ?
Vil den bli knust / smeltet og blåst ut gjennom eksosen ?
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”