Bremser

User avatar
Trondsen
Posts: 200
Joined: 10 Mar 2010, 20:49

Re: Bremser

Post by Trondsen »

chrissenator wrote:Da var PM kaliperen i hus og 13" flytende skive, men slangen lot jo følgelig vente på seg :( så jeg avventer montering til slangen er på plass...

No blir det å smøre seg med tålmodighet for det er veeeeeldig fristende å skifte :D

Så bra:)

Hvor bestilte du i fra??
Bruk hodet så går det som regel....... bra:)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Fra Uniten
Last edited by chrissenator on 31 Jan 2015, 10:01, edited 1 time in total.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Litt uvanlig disk på en Harley(langtifra classic HD :mrgreen: ) men den gjør nytten:
Image
Caliperen er den til høyre, helt svart er tingen
Image
Bakbremse tror jeg jeg beholder original, den bruker jeg nesten aldrig uansett, dvs i lav fart/bykjøring er den grei nok og når det blir litt fart så rører jeg den ikke...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Bremser

Post by chrissenator »

Dette er definitivt helt fantastiske bremser, har ennå ikke skiftet til stålomspunnet slange men bremsene kan jeg låse med lillefingen ved ca 1/2 drag på hendel, å bremse ned fra 100 -0 med en finger er nå helt kurant og det er en fornøyelse å klemme til og kjenne når bakhjulet løfter seg og sykkelen virkelig stopper som en R sykkel..
Hendelen har blitt ganske myk inntil den kommer halvveis da blir den hard men i normale hastigheter på norske veier er det nesten ikke behov for å bruke mer bremsekraft enn 1/4 for å stoppe pent og pyntelig...

Stålomspunnet slange kommer på i løpet av helgen om alt går greit, regner med at bremse hendelen blir ør litte granne hardere, neppe veldig merkbart men så er jeg kvitt den originale blaute "gummi" slangen :D

Nå har jeg testet bremsen skikkelig med tanke på uling ved skikkelig nedbremsing og med skikkelig varme bremser så jeg kjørte litt heftig med MYE bremsing og så dro jeg til 100+ i en tom tunnel og bremset så hardt jeg kunne :shock: det var ikke antydning til hyling eller uling, tok på skiven med skinnhansken etterpå og det begynte å røyke fra skinnet :D :roll: og det er ikke lenger så lett å henge på når jeg presser bremsene hardt, klemme beina inntil tanken for å henge på! har fått sin renessanse med denne oppgraderingen :mrgreen:

Kan godt tenke meg at en fire stemplet kaliper og en 13" skive ville være plenty nok oppgradering av forbremsen men jeg fikk et godt tilbud og da ble det 6 stemplet, anyway så er i hvertfall jeg fiks ferdig med oppgraderingen av bremsene når den nye slangen er på plass.

Anbefales på det absolutt sterkeste :D
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Bremser o.l.”