Quiet-baffles fra HELVETE.

Loud pipes save lives. 'Nuff said.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by Harlex »

Ikke at det har plaget meg men med hensyn til andre tenkte jeg å montere quiet-baffles i V&H Short shotsene mine... Dette er en "selv mor kan" jobb men ikke denne gangen. For det første hadde jeg sinnsyke problemer med å få dem på plass. Fant derfor noen Youtube-videoer som viste hvordan dette skulle gjøres. Et lite kakk med hammeren for å få det helt på plass visstnok. Det endte med at jeg ble sinnsyk med hammeren og satt dem så fast at jeg verken fikk dem lengre inn eller ut igjen. De endte med at jeg innså at jeg kom til å ødelegge noe visst jeg fortsatte... Proffene overtok og det måtte kappes og tilpasses. Plug and play my ass..... :blae: :klage:
Så problem nummer 2: Jeg fyrte opp sykkelen og den gikk fint på tomgang. Lyden var SVÆRT dempet.... Egentlig for mye etter min smak men greit nok tenkte jeg.... Problemet kom da jeg tok første prøvetur... Sykkelen gikk SVÆRT dårlig.... Med tanke på at dette var første tur etter at jeg "ufrivillig" hadde tuklet med kammene fikk jeg ikke rent lite piss i buksen. Var det kammene eller noe i motoren som var gale? :redd: :redd: :iik: Da ble det tur til HD-Bergen igjen forøvrig en av de kjipeste turene jeg har hatt... Bare ventet på at noe skulle skjære seg... Det gjorde det ikke og jeg forklarte hva som var blitt gjort før problemene.....Krysset det som var på at det var bafflesene og ikke noe med motoren..... :krysser: :krysser: :ber: Hd-Bergen gjorde div. tester og konstaterte at "kamjobben" så ut til å være godkjent.
Det var med andre ord bafflesene som var problemet.Måling på 39 HK på bakhjulet sa sitt.... Etter litt tuning og "modding" av bafflesene ble konklusjonen at de var alt for tett uansett. Bafflesene ble fjernet og tuningen fortsatte og da kommer solskinnshistorien. De klarte f.... meg å ta ut 75 hk og 103 NM!!!! :gape: Dette må nesten være rekord med mitt oppsett… Har tidligere hatt 66 hk og 95 NM...... I tillegg er all tidligere smelling vekke! :klappe:
Det er nok ingen som vil påstå at jeg har en dempet sykkel men det er slik jeg vil ha det og nå som smellingen er vekke er alt vel….Har hatt meg en liten tur og smilte hele veien....
Tusen takk til HD- Bergen for godt gjennomført jobb og alltid god service. :klappe:
Quiet-bafflesene kan noen få overta for en billig penge……
Dyno12.jpg
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by tutte »

Så bra det ordnet seg på en slik måte.
Jeg lagde egne Quiet baffels i fiskefinnene mine, kjøpte perforerte rør hos CBP- Skien og sveiste fast det hjalp en god del men forandret dreimomentkurven. Fikk dreimomentet mye tidligere men mistet mye av eksplosiviteten i motoren på høyt turtall.
Nye finner..JPG
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by Harlex »

Mine var ferdigkjøpte og muligens de tetteste i verden..... Etter det jeg kan se per nå har jeg fått mer hk og nm på hele registeret... Skal se om jeg får lagt begge kurvene inn i excel så blir det lettere å sammenligne....
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by chrissenator »

Eg vil teste bafflesene, så får vi se hva som er mulig å få til...

Og gjerne et bilde av lollipoppen som er satt inn isteden for bafflesen...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by Harlex »

chrissenator wrote:Eg vil teste bafflesene, så får vi se hva som er mulig å få til...

Og gjerne et bilde av lollipoppen som er satt inn isteden for bafflesen...
Bilde skal bli og bafflesene kan du få eksprementere med...
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by Harlex »

chrissenator wrote:
Og gjerne et bilde av lollipoppen som er satt inn isteden for bafflesen...
eksos.jpg
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
Superbeetle
Posts: 38
Joined: 30 Jun 2011, 22:20

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by Superbeetle »

Bra at du ble fornøyd 8-)

Hørte såvidt lyden av den utenfor, og det var ganske heftig når du slapp gassen :highfive:


Syntes det var litt rart at bafflene dempet så mye som de gjorde.. jeg har så og si samme baffles i min org 1200 med shortshots og den oppfører seg som med org innsatser bare med litt dypere/lavere lyd..Målte den til 68hk/100nm.. så det er jo litt lavere, men ikke helt håpløst til å være Shortshots.. :)
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by chrissenator »

Hadde vert artig å se dynosheets fra forrige tuningen og sammenlignet kurvene litt.

Hvilken tuner er det du har nå Harlex?..
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
trøndertore
Posts: 104
Joined: 23 Jan 2011, 17:08

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by trøndertore »

Grattis med "ny" motor.
No er det sånn at med så store sylindre som HD har så er det mye gass som skal ut på en gang når ex. ventil åpner.
Glem allt du har hørt om att en trenger litt motstand i ex anlegg, det er bare tull, negative pulser til rett tid derimot, det er nøkkelen :-D
1986 Sportster 883/1250, nærme sæ 90 på hjulet.

Weiter weiter ins Verderben, wir müssen leben bis wir sterben. Rammstein
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Quiet-baffles fra HELVETE.

Post by chrissenator »

Ok, det står jo SEST på dyno lappen :)
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Eksos”