Sidemontert skilt?

Post Reply
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Sidemontert skilt?

Post by Ronin73 »

Lurte bare på om noen hadde gode forslag til sidemontert skilt til Sportster. Ser det er en del å velge på fra USA, men flere av de koster rundt $100. Ikke alle passer helt til norske skiltstørrelser heller. Er ute etter ett som er plassert så lang bakover som mulig, slik at det er så nær lovlig som mulig. De som festes rett ut fra skruen til bakdemper, vil våre for langt bak.

Er det noen med gode forslag?

Fant denne på ebay:
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0811221623

Er det for øvrig mange her med sidemontert skilt som har fått mangellapp eller lignende. De jag har snakket med har aldri fått problemer med slikt skilt når de har blitt kontrollert. Det de slår ned på er om noen har klippet i skiltet eller bestilt skilt som er mindre format enn org....

Meninger rundt dette?
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Sidemontert skilt?

Post by Coldman »

Var ikke helt lett å se på den linken din (var vel beregnet for mobil).
Denne er litt mer egnet for PC:
http://www.ebay.com/itm/140703309484

Var egentlig bare det jeg ville kommentere...
Men skiltfestet så jo ba ut det. :-D
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Sidemontert skilt?

Post by TCB »

Har kjøpt et feste som man fester på bakakslingen, som jeg tror jeg skal få godkjent.
Med dette festet kommer skiltet så langt bak at det er synlig også fra høyre side bak.
Skiltet kommer til å stikke utenfor skiltrammen, men skal nok få det til på en måte.
Dette festet er beregnet for 1" aksling, så hvis du har 3/4" aksling må du bruke foring.
Og det har også E merket glass, har ikke montert skiltfestet ennå men det blir snart.

http://www.ebay.com/itm/Side-Mount-Lice ... 48440fd86c

Knut.
User avatar
MagnusB
Posts: 67
Joined: 16 Oct 2011, 23:07

Re: Sidemontert skilt?

Post by MagnusB »

Ville nok gått for en "horisontal" versjon. F.eks. Denne: http://www.ebay.com/itm/Horizontal-lice ... _787wt_922

Om du skal ha baklyset montert samme sted bør du tenke på det også. blant annet fins det varianter med feste for a-ford baklys. Jeg har gått for "vanlig" skilt, men mindre baklys. Har ikke lyst å bli stoppet og avskiltet for en sånn liten ting... Det er lettere for politiet å merke om det er noe galt med skiltet enn mange andre "mods" man kan gjøre.
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Re: Sidemontert skilt?

Post by TCB »

Kan man flytte baklyset også til det sidemonterte skiltet ?
Syns så tydelig å ha lest en plass at baklyset skal stå midt på sykkelen bak. :regler:
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Sidemontert skilt?

Post by Ronin73 »

TCB wrote:Kan man flytte baklyset også til det sidemonterte skiltet ?
Syns så tydelig å ha lest en plass at baklyset skal stå midt på sykkelen bak. :regler:
Tror ikke det slås ned på så lenge skiltet ikke er plassert helt inn ved fothvilerne. Når det gjelder håndheving av regelverket så er det litt annerledes om sykkelen skal vises på biltilsynet for godkjenning, ift når man stanses i en trafikkontroll. På trafikkontroll kan det sees litt mellom fingrene, gi veiledning og evt mangellapp. På visning for godkjenning må alt være i orden, siden det skal skrives ut et dokument på at sykkelen er godkjent etter alle reglene. Det er min erfaring ;)
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Dudis
Posts: 8
Joined: 18 Dec 2011, 22:38

Re: Sidemontert skilt?

Post by Dudis »

har ikke fått noen reaksjoner på dette oppsettet....men jeg tror det bunner ut i hvem man møter på av ansatte i biltilsyn.....
Image

Image
Lukten av brent fossilt brennstoff gjør livet verdt å leve.....
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Sidemontert skilt?

Post by chrissenator »

Dudis wrote:har ikke fått noen reaksjoner på dette oppsettet....men jeg tror det bunner ut i hvem man møter på av ansatte i biltilsyn.....
Image

Image
Det var utrolig bra, litt flaksen har du jo vert med "små" 1 tall og kun en bokstav - veldig bra smalt og fint med kul lykt.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”