27 eller 28!

Post Reply
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

27 eller 28!

Post by chrissenator »

Skiftet front pulley i går og da fant jeg ut at jeg har fått levert min 2007 - 883 med 28tenner på pulleyen selv om den står oppgitt i FM og alle andre steder med en 27tenner. Noen som har samme erfaring?.

Når jeg kikket på bilder av originale pulleyer og min 28 tenners så er de forskjellige, mitt "originale" 28tenners har en kant slik at beltet ikke kunne rulle av inn mot gearkassen, det nye har kanten på andre siden slik at belten ikke kan gli av mot dekselet.

Anleggsflatene er på motsatt side av hverandre, det nye passer og er montert men det var litt rart med et drev som er "omvendt" og følgelig fra en original ny sykkel levert fra forhandler...
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Harlex
Posts: 838
Joined: 09 Mar 2010, 21:51

Re: 27 eller 28!

Post by Harlex »

Min originale er også 28T
28T.jpg
883/1200c 2008 mod. Stage 1 med SE-filter og V&H SS eksos.
2003 BMW F650GS
2001 BMW F650GS
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 27 eller 28!

Post by chrissenator »

Ok, bilder kommer fra begge mine litt senere, de står oppført med 27tenner på alle internasjonale modeller aka HDI modeller.

Finner nok ut av dette "mysteriet" også :err:
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: 27 eller 28!

Post by chrissenator »

Her er bilder av pulleyene.
Image
Til venstre er det jeg kjøpte brukt av en her på forumet og ble levert ferdig traspet :evil: Det har anleggsflate og vendt inn mot gearkassen.
Slik er også det nye jeg har kjøpt og Belt stopper ligger ut mot dekselet.


Image
Dette er det originale 28T fra HD, det har omvendt anleggsflate og det har belt stopper inn mot gearkasse, forøvrig ser det tilsynelatende ut til at det originale og det nye har samme offset men det så passelig tvilsomt ut i børjan.
To Sportstere er dobbelt så gøy
Post Reply

Return to “Sportster”