Oljetank og slange tilkoblinger.

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Oljetank og slange tilkoblinger.

Post by hdduc »

Er det noen som har en link eller en tegning over hvordan oljeslangene kobles på oljepumpa ? (hvilken som skal hvor).
Motor er en 1340 , -86 mod.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Oljetank og slange tilkoblinger.

Post by Jan-Ivar »

ytterste nippelen er tilførsel i fra tanken den innerste er retur til tanken.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Re: Oljetank og slange tilkoblinger.

Post by hdduc »

Hmmmm........har fire slanger på tanken, en er til å tømme tanken for olje.
Så har jeg tre til, 2 som sitter ved siden av hverandre, og en som ligger litt lavere ( tilførsel tror jeg).

På oljepumpa er det 2 stk som du sier, ved siden av hverandre, samt at jeg har en tilkobling til, lenger "inn" på pumpa og nesten helt nederst. Samt enda en tilkobling ( på blokka) i overkant av oljepumpa ( veivhus ventilasjon ????).
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Oljetank og slange tilkoblinger.

Post by Jan-Ivar »

du har nok 4 tilkoblinger på tanken ja.
en er som du sier til å tømme tanken med den må være det lavste ounktet på tanken for at all olje skal kunne renne ut.
en er til førsel til olje pumpe å må lige lavt på tanken.
så har du de to siste og den ene blir retur fra pumpe og en er tank ventilasjon som skal kobles på den øvre nippelen på motor blokka.
den siste nippelen du har på blokka er veivhusventilasjon. her skal du sette på en slange. noen velger å bruke ett filter med retur ventil og noen bruker bare en slange rett ut i lufte. men felles for begge løsningene er att utløpet er høyere en selve nippelen
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
hdduc
Posts: 33
Joined: 21 Mar 2010, 19:16

Re: Oljetank og slange tilkoblinger.

Post by hdduc »

takker.....da får jeg gjøre et nytt forsøk idag.
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”