Gir problemer sportster

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
Albert
Posts: 4
Joined: 18 Oct 2011, 00:02

Gir problemer sportster

Post by Albert »

Heisann,

Har en convertert 1200 sportster xlc 2001 modell som har følgende symptomer som jeg håper noen kan kjenne til.

Problemet er at når jeg drar i gang fra 1 st. gir kjennes det ut som om noe glipper eller tanner over?
Dette er et scenario som kun skjer i forbindelse med igangkjøring på første gir etter at den har stått i fri.
Skal prøve og forklare mer detaljert, Når jeg setter den i første hører jeg et normalt "første gir klikk"
Når jeg da drar i gang (mens jeg slipper clutchen) høres et tilsvarende gir klikk og det føles ut som om noe glipper for så og gå i inngrep? kan kanskje minne om en slakk drivrem som tanner over men det er ikke det i dette tilfelle da jeg har kontrollert dette.

tror ikke at det er clutch heller da dette ikke inntreffer ved igangkjøring fra 2 gir.

Dette skjer som sagt ca 1 av 3 ganger ved igangkjøring på 1 gir. Under resten av turen( alle gir) fungerer alt knirkefritt.

Har sjekket og strammet primær kjede samt byttet gir olje uten at dette har hjulpet.

Håper noen har noen tips om hva dette kan være

Hilsen Al
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: Gir problemer sportster

Post by Ronin73 »

Får dette sjøl på min Sportster innimellom også. Sjekket opp på amerikanske forum, og det virket som om det var en vanlig greie for Sportster. Mange lyder, men ingenting å bekymre seg for sto det. Så jeg slår meg til ro med det:)
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: Gir problemer sportster

Post by chrissenator »

Albert wrote:Heisann,

Har en convertert 1200 sportster xlc 2001 modell som har følgende symptomer som jeg håper noen kan kjenne til.

Problemet er at når jeg drar i gang fra 1 st. gir kjennes det ut som om noe glipper eller tanner over?
Dette er et scenario som kun skjer i forbindelse med igangkjøring på første gir etter at den har stått i fri.
Skal prøve og forklare mer detaljert, Når jeg setter den i første hører jeg et normalt "første gir klikk"
Når jeg da drar i gang (mens jeg slipper clutchen) høres et tilsvarende gir klikk og det føles ut som om noe glipper for så og gå i inngrep? kan kanskje minne om en slakk drivrem som tanner over men det er ikke det i dette tilfelle da jeg har kontrollert dette.

tror ikke at det er clutch heller da dette ikke inntreffer ved igangkjøring fra 2 gir.

Dette skjer som sagt ca 1 av 3 ganger ved igangkjøring på 1 gir. Under resten av turen( alle gir) fungerer alt knirkefritt.

Har sjekket og strammet primær kjede samt byttet gir olje uten at dette har hjulpet.

Håper noen har noen tips om hva dette kan være

Hilsen Al
Justerte du primæren etter boken?.
Olje clutchkabelen, juster clutchen og test en gang til.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
Albert
Posts: 4
Joined: 18 Oct 2011, 00:02

Re: Gir problemer sportster

Post by Albert »

Takk for svar, jepp, har justert dette etter boka uten noe bedring.

Al
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”