Kalkulator for innførsel av kjøretøy

Importere sykkel selv?
Post Reply
User avatar
TCB
Forumsponsor 2015
Forumsponsor 2015
Posts: 598
Joined: 10 Mar 2010, 21:34

Kalkulator for innførsel av kjøretøy

Post by TCB »

Hører rykter om at hvis du ikke kan dokumentere når en MC er førstegangsregistrert, så settes det til 1 januar året etter sykkelens årsmodell. Altså en 2002 modell blir registrert som førstegangsregistrert 1 januar 2003 eller slik 01012003. Når man så setter dette inn i tollvesenets kalkulator for innførsel av kjøretøy, får jeg ut at jeg skal betale 44063,-kr. Men hvis jeg setter inn at sykkelen er nyere, f.eks 5 januar eller 5 mai 2003 skal jeg betale 40146,-kr. Her er det tydeligvis en feil i kalkulatoren, dette gjelder alle årsmodeller som blir registrert 1 januar xxxx så blir avgiften for høy. Bruker tollvesenet denne kalkulatoren når de regner ut avgiftene jeg skal betale, eller er denne bare for oss som vil se hva vi skal betale ? Rett bør den være i alle tilfeller. Og hvis de bruker den så er det noen som har betalt for høy avgift ved innførsel. Her lønner det seg tydeligvis å unngå å få 1 januar som førstegangsregistrerings dato.

Knut.

http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... chorResult" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Import”