Start-trøbbel

Shovelhead
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Hei.

Har nylig kjøpt en 69-shovel som manglet innmat i luftfilteret, hadde brent ved tilbakeslag i gasser.
Startet greit og gikk greit , bortsett fra på tomgang, surner og stopper , men dette er vel en justeringssak av gasser.
Har kjørt 70-80 mil , ikke noe problem.
Men, nå har jeg satt inn et luftfilter ,ble satt på ved butikken , kjørte hjem 3-4 mil uten problem.
Startet litt tungt i dag og kom 5-600 meter før det smalt-hostet og døde..
Og den starter ikke igjen,
Kan det være at det nye filteret er for tett og gir feil blandingsforhold?
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Start-trøbbel

Post by Jan-Ivar »

det kan det helt klart være.
hva slags forgasser sitter på dyret?
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
harleyhaug
Posts: 48
Joined: 26 May 2010, 21:30

Re: Start-trøbbel

Post by harleyhaug »

Hallo!
Bare for å utelukke noe som jeg har brøvd ett par ganger faktisk....: Bensinkranen .......min gikk iallefall en 5 til 6oo meter før den stoppet...
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Problem midlertidig løst.

Tok av filteret og den startet med en gang(nesten) og kjørte hjem uten problem.
Trenger nok å få justert dette inn ...

Regner med at det gikk greit hjem fra butikken når filteret ble satt på , for da var den varm , men ved kaldstart ble det værre.
bobber-48
Posts: 220
Joined: 13 Mar 2010, 12:32

Re: Start-trøbbel

Post by bobber-48 »

Bendix?
"ække no' som heter "BOLT ON""
-En vis mann.
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Usikker på hva den heter men har lett litt rundt på nettet etter bilder , og den ligner veldig på en std. CV-gasser
(det er en sykkel som ble bygd om tidlig på 2000 tallet)
Har funnet andre tråder her som har vist linker til en side om justering/tuning.
Får prøve meg frem men er usikker på hvordan starte justeringen, da den ikke går på tomgang , må gi på litt for å holde den gående..Tips?
Sykkelen er også vanskelig å starte når den er varm , må tråkkes maaange ganger.
Erfaringer med hvorfor?
den er grei å starte kald , 2-3 tråkk.
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Start-trøbbel

Post by Jan-Ivar »

sleng inn et par bilder av dyet og da spesielt forgasser´n ikke umuylig at noen kan fortelle deg hva slags forgasser det er.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Shovel.jpg
Der var villdyret!
Har funnet bilder i andre tråder her inne , det er en CV gasser på .
Skal prøve å justere meg inn her , bør vel først justere så den går på tomgang uten filter , for så å sette på luftfilteret og justere til den går også med det på ? noen tips?
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Start-trøbbel

Post by Jan-Ivar »

NICE RIDE!!!!!!
motoren din er produsert etter 1970
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
69-Shovel
Posts: 63
Joined: 06 Aug 2011, 10:53

Re: Start-trøbbel

Post by 69-Shovel »

Takker!
Ja den er visst 74
sykkel er flh69
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”