Bremserør

Post Reply
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Bremserør

Post by Assman »

Jeg trenger nytt bremserør til min 1958 Duoglide.
I 1958 hadde ikke Harley-Davidson utviklet egne hydrauliske bremsedeler og henvendte seg til produsentene av bremsedeler for biler for leveranse av deler. Så det som sitter på en Duoglide er kanskje ganske standard deler.
Dette koster en del nytt og jeg ser verktøy og materialer til dette er å få kjøpt bl.a. på Biltema og koster da ikke mer en ferdige rør.
Er det noen som har lagd dette før?
Det finnes forskjellige standarder for "fittingene", DIN, ISO og SAE. Men hva brukte Harley-Davidson da de lagde dette?
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Bremserør

Post by Jan-Ivar »

har laget mange bremserør jeg.
et er vel stort sett Millimeter eller tomme størrelser på nipplene.
hvis du har de gamle nipplene kan de ofte brukes på nytt. eventuelt kan du måle dem å så finen riktige deler ut i fra det

si ifra hvis du trenger hjelp til å lge nye felnser på rørene så kan jeg hjelpe deg med det
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
User avatar
Assman
Posts: 278
Joined: 10 Mar 2010, 09:09

Re: Bremserør

Post by Assman »

Jan-Ivar wrote:har laget mange bremserør jeg.
et er vel stort sett Millimeter eller tomme størrelser på nipplene.
hvis du har de gamle nipplene kan de ofte brukes på nytt. eventuelt kan du måle dem å så finen riktige deler ut i fra det

si ifra hvis du trenger hjelp til å lge nye felnser på rørene så kan jeg hjelpe deg med det
Takk for info. Ja, jeg har de gamle nipplene. Skal se hva som finnes på Biltema først.
Livet er en dans på roser........barbeint
User avatar
Jan-Ivar
Posts: 1547
Joined: 21 Jun 2010, 21:33

Re: Bremserør

Post by Jan-Ivar »

Biltema har vel ett utvalg med ferdige rør i forskjellige lengder.
mulig du kan bruke noe till Gamel Volvo . f.eks Amazon eller 140 serien. på de modellene ble det fortsat brukt tommer gjenger og verktøy.
A modest beginning starts With the singel blow of a horn.
100%er
Post Reply

Return to “Bremser o.l.”