Re: Sinna Shovel med S&S Super E
Posted: 11 Jul 2011, 17:09
resultatet blri akkurat et samme.
Norges største online forum for Harley Davidson entusiaster!
https://www.hd-forum.no/
Ja akkurat ja. Da er det jo i utgangspunktet en type choke da, eller?Jan-Ivar wrote:resultatet blri akkurat et samme.
Choke betyr jo å kvele men ja det er og blir samme prinsippet.B.J wrote:Ja akkurat ja. Da er det jo i utgangspunktet en type choke da, eller?Jan-Ivar wrote:resultatet blri akkurat et samme.
Dette er ganske dekkende, ja Poenget er jo at det virker. Og det gjør det joJan-Ivar wrote:Choke betyr jo å kvele men ja det er og blir samme prinsippet.B.J wrote:Ja akkurat ja. Da er det jo i utgangspunktet en type choke da, eller?Jan-Ivar wrote:resultatet blri akkurat et samme.
på S&S Super E forgaserne sitter det ett enricher system. når du drar aopp armen ved luft filteret åpnes en ny kanal som tilsetter luft og bensin direkte på innsiden av gass spjeldet. dermed øker turtallet og motoren får ett sårt tiltrengt bensin tiilskudd som den ofte må ha når den er kald.
en Choke er ofte ett spjeld som sitter ytterst i forgasseren. ofte er choke spjellet forbundet med gas spjeldet slik at gas spjeldet åpnes noe når choke spjellet stenges. detet skaper et større ndertykk i forgassern som gjør at det suge bensin i fra fullfarts systemet i forgasseren noe det normalt ikek gjør når motoren står på tomgang av den enkle grunnat undertrykket i frogasseren er laver med choke spjellet åpent.
Ja vi kan kalle den en choke. eller for å være helt sikkre KALD STARTS ANNORDNING det burde dekke det meste.
da innsprøytnings systemene har noe tilsvarende men det styres da av computeren