HD-forhandler var useriøs, arrogant og gnien - Case solved

Hvem forhandler hva, hvem gir god service og hvem tror service er noe du dekker bordet med?
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

HD-forhandler var useriøs, arrogant og gnien - Case solved

Post by HDpolice »

Vel da har HD-forhandleren i Trondheim mistet en kunde - en god en også - meg. Dette grunnet useriøsitet, gnienhet og arroganse. Jeg kjøpte min andre sykkel derfra for 2,5 uker siden, og ble ved signering lovt at det var inkludert sideveske og montering på dagen, dette sto i kontrakten ved signering. Med det var ikke sant, det viste seg først at de ikke hadde tid til å montere sidevesken, og da jeg sa at det kunne jeg gjøre selv, viste det seg at de ikke hadde alle delene for montering. Mao ren løgn for å få meg til å signere kjøpskontrakten. Så har jeg ventet 2,5 uker på disse skruene, når de kommer får jeg beskjed om at jeg må vente ytterligere 1,5 uker for å få det montert da jeg skal ha service samtidig, servicen ble avtalt for 2 uker siden, men at de ikke har tid pga for mye å gjøre på verkstedet. Jeg bestemmer meg da for å hente vesken og delene for å montere det selv, og ta servicen et annet sted. Men problemene er ikke slutt ved det, for da jeg ber min gamle mor om å hente vesken og skruene for meg, skal de ha betaling for vesken og skruene, dette selv om vesken og skruene står i kjøpekontrakten som betalt. Det viser seg at selger i sluttsummen har "glemt" å føre opp tillegget for vesken selv om summen for vesken står lengre opp i kontrakten, men selger "glemte" altså den delen ved summeringen til slutt, og nå han at jeg skal betale for vesken selv om det er han som har gjort feilen her. Man skulle tro at man fikk litt ekstraservice med mer når man kjøper en splitter ny sykkel til 300 tusen kroner, men nei, ved kjøp hos Harley-forhandleren blir man heller straffet med arroganse, tilleggskostnader og gnienhet, samt at man blir lastet for forhandlerens egen feil. Som HOG-medlem hadde jeg forventet noe helt annet, og må si at jeg er utrolig skuffet. Men jeg ble advart på forhånd om at HD-forhandleren i Tropndheim er gnien og arrogant, og jeg skulle ha hørt på disse rådene, men det er lett å være etterpåklok, men man lærer så lenge man lever.
Last edited by HDpolice on 21 Jul 2011, 17:52, edited 1 time in total.
User avatar
Guffen
Posts: 626
Joined: 10 Mar 2010, 08:06

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Guffen »

Det er en utrolig historie. Er du fix og ferdig med dem er det jo forsåvidt historie. Hvis ikke, så er dette klare forhold som reguleres i forbrukerkjøpsloven. Det er så enkelt som at du skal få det du har kjøpt (altså det som står på kontrakten) til den tid det er forespeilet. Alt annet er mer eller mindre alvorlige brudd på kontrakt, og kan i visse tilfeller gi kjøper rett til prisavslag eller heving av kjøpet.

Det eneste som duger i slike saker er å fremme et krav, med henvisninger til konkrete løfter som ikke har blitt innfridd, og gi en frist for å utbedre. Skriv brev med kopi til forbrukerrådet lokalt. Skriv også ned historien din og fortell at du skal få den på trykk.

Man behandler bare ikke sine kunder slik!
User avatar
chrissenator
Posts: 1741
Joined: 13 Mar 2010, 23:28

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by chrissenator »

Det er flott at slike ting kommer ut på saklig og faktabasert hendelse, det er like viktig med positive hendelser og totalt vil vi som forbrukere kunne ta våre forhåndsregler ifht de forskjellige sjappene.
Det ser ut til at pølseboden i Bergen har fått en konkurent.

At HD kjører denne type politikk mot et HOG medlem beviser at HD ser på HOG medlemmer som lojale kunder men ikke mer enn noen andre, HOG er i mine øyne et HD pyramidespill hvor en spiller på alle strenger for å tjene penger inn i HD systemet.

Du har havnet i en kjedelig situasjon og når du har fått alle delene og sett at du fikser det selv så kan du få en pris på jobben og gå til Forbrukerrådet og kreve tilbake denne summen for du har måtte gjøre jobben du har betalt dem for å gjøre. Arrogant og frekt men HD systemet tror vel at de har monopol og kan gjøre som de vil.

Er det rart vi handler på http://www...." onclick="window.open(this.href);return false;.
To Sportstere er dobbelt så gøy
User avatar
HDpolice
Posts: 26
Joined: 14 Jun 2011, 19:05

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by HDpolice »

Hei og tusen takk for støtten.

Var veldig usikker på om jeg skulle gå ut med dette pga jeg er redd for hvilke konsekvenser det vil få for meg i HD-miljøet og HOG-miljøet hvor lojaliteten til dealer er meget stor.

Jeg har tidligere jobbet som jurist i Forbrukerrådet, og har forholdsvis god kjennskap til forbrukerlovverket ennå, og etter min mening er det ingen tvil om at HD-forandleren her ikke har overholdt forbrukerkjøpsloven og avtaleloven.

Det som er det kiipeste er at jeg har måttet droppe to treff pga jeg ikke har hatt mulighet til å kjøre på lange turer pga ingen vesker eller annen oppbevaringsplass på sykkelen. Ryggsekk kan jeg ikke kjøre med pga dårlig rygg. Det var derfor det var så viktig å få veskene fort og det gjorde jeg meget klart før signering, hvorpå jeg da som nevnt ble lovt at de hadde alt klart og at vesken skulle monteres på sykkelen på timen. Det viste seg jo som nevnt å være ren løgn bare for å få meg til å signere, dette da jeg først fikk beskjed om at de likvel ikke kunne montere på veske etter at de hadde vært på biltilsynet og fått sykkelen registrert på meg.
User avatar
tutte
Posts: 1591
Joined: 09 Mar 2010, 20:01

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by tutte »

Fint at de fikk en som deg å bryne seg på, stå løpet ut så neste man slipper å oppleve det samme.
De "late guttene" her i byen har allerede mistet to kunder, nemlig meg og min bror!
Jeg drar fra Oslo gjennom Akershus og Buskerud for å komme til Telemark for å handle hos CBP også for små ting. Og servicer kommer ihvertfall ikke på tale.
Man skal ikke plage andre
man skal være grei og snill
og forøvrig kan man gjøre som man vil.
User avatar
Hansi
Posts: 57
Joined: 16 Mar 2010, 22:41

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Hansi »

Fint og ikke minst viktig at slike historier kommer frem i dagen. Da vet en hva en skal forholde seg til.
User avatar
hd1450
Posts: 65
Joined: 14 Mar 2011, 06:14

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by hd1450 »

Kansje litt utenom topic, men hvorfor i all verden være medlem av HOG?

Bare lurespill fra HD sentralt, for å få trofaste kunder som betaler overpris på nesten alt :(

Kjøper ikke så mye som en skrue fra disse butikker. Service tar jeg selv.

Eller, hva mener dere :?:
User avatar
DaddyCool
Posts: 755
Joined: 09 Mar 2010, 18:30

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by DaddyCool »

HOG arrangerer tildels sosiale tilstelninger/turer og whatnot så det er jo muligens en årsak til at noen velger å være med i HOG. En type mc klubb ultra-ultra-ultralight om du vil.... Man blir visst også automagisk medlem for 1 år når man kjøper en ny HD har jeg hørt.

Sammenligningen medlemskap i HOG kontra gode/dårlige HD sjapper er i utgangspunktet ikke relavant ;) Tipper de fleste er trofaste der de føler at de får god service/pris/kaffe/tørrprat osv. uavhengig av hvem man er sånn ellers.
Male masculine icon...athletic godlike clone
User avatar
Ronin73
Posts: 223
Joined: 09 Aug 2010, 21:02

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Ronin73 »

Kanskje et møte i ro og mak med daglig leder kunne vært på plass. Det er ikke alltid at de ansatte i butikken er tro mot butikkens filosofi. Det ser en i andre sammenhenger også.
1996 Sportster 1200XL, Stage 1 m/ oppdyset CV, Arlen Ness Big Sucker, Cycle Shacks, DK Custom breather bolts, CV Performance V-Ductor
User avatar
Sharpeye
Posts: 502
Joined: 01 Aug 2010, 10:27

Re: HD-forhandler i Trondheim er useriøs, arrogant og gnien

Post by Sharpeye »

Først, Gratulerer med ny HD men kondolerer men valg av forhandler.

Kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde ALDRI funnet meg i den type behandling. Jeg har en jobb hvor service ovenfor våre kunder, som vi tross alt lever av, er overordnet alt annet. Stiller samtidig samme krav og standard som kunde hos butikker og steder jeg handler fra. Jeg hadde nærmest bodd i butikken intill det hadde vært ordnet opp i.
Sitat Arne Paulsen: En får leva så mye en orker så lenge man lever. For når du først er dau, da er du dau lenge.

-97 Heritage FLSTC-
Post Reply

Return to “Forhandlere og verksteder”