Dødt spedometer Road King 2000 mod

Alt det andre
Post Reply
User avatar
moraan
Posts: 13
Joined: 24 Apr 2011, 13:41

Dødt spedometer Road King 2000 mod

Post by moraan »

Var på treff i helga og etter noen mil døde speedometeret;både på fartsvisning og trippteller;sykkelen sto stille fredag til søndag;og da jeg starta opp virka det noen kilometer før det var borte igjen.Prøvde sykkelen runde idag;og fortsatt dødt.Noen ide om hva som er galt?
Merka også at blinklysene ikke slås av som de skal etter ei stund.Vet det er noe mikroprossessor-greier som skal styre dette med å stoppe blinklysa;noen ide???
User avatar
RoadKing
Admin
Admin
Posts: 759
Joined: 10 Mar 2010, 16:15

Re: Dødt spedometer Road King 2000 mod

Post by RoadKing »

Speedometeret kan være hastighetsregulatoren som er gåen. Kan også være dårlig kontakt i tenningslåsen.
Sistenevnte kan forårsake at speedometer og tripteller faller ut og inn. Prøv å lirke litt med bryteren en stund og se om det skjer noe, hvis ingen respons på dette så kan du utelukke denne løsningen.
Kan være andre ting også, men det vet sikkert andre her inne.
Blinklyset kan jeg ikke svare på...
Harleys don't leak oil, they mark their territory
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Dødt spedometer Road King 2000 mod

Post by Coldman »

Signalet om at blinklysene skal slå seg av kommer jo delvis fra speedometeret, så det er nok en vanlig bivirkning.
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
moraan
Posts: 13
Joined: 24 Apr 2011, 13:41

Re: Dødt spedometer Road King 2000 mod

Post by moraan »

Hallo.

Er det noen som vet om en speedometer-sensor fra 2002 Road King mod vil passe på min 2000??

På forhånd takk :-)
User avatar
moraan
Posts: 13
Joined: 24 Apr 2011, 13:41

Re: Dødt spedometer Road King 2000 mod

Post by moraan »

Fikk speedo-sensor fra USA;den viste seg å ha annen plugg enn den som var fra før.Vurderte å kutte ledningene og bruke ny sensor og gammel ledningene;men fikk den lyse ideen å prøve med litt elektro-spray i koblingene;og vips så var det OK.
Det enkle er ofte det beste :-)
Post Reply

Return to “Diverse teknisk”