Rakling og kakling

Motor, primær, gear, belt/kjede og drev.
Post Reply
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Rakling og kakling

Post by Grimberg »

Hei.

Min FXDWG 1997 har plutselig begynt å lage en forferdelig raklelyd i forkant av motoren når jeg kjører med lavt turtall. Finner ingenting som er løst eller som kan lage den raklelyden. Trodde første det var støtta som hang og dinglet, men byttet fjæra. Høres ut som det kommer fra motoren et sted og kan virke som det kommer fra rockerbokserne eller noe. Sjekket motorfester og eksos og alle deler som kan begeves til en viss grad.
Synes også faktisk at den går noe dårligere enn for ei uke side på høyere turtall.

Noe jeg også la merke til var at ventillufterne plutselig lagde mye lyd når det den står i fri og gir litt gass. Mulig det er bare meg som ikke har lagt merke til dette før..
Alle innspill tas imot med takk :)

-Grim
User avatar
Pilsebob
Posts: 85
Joined: 01 Aug 2010, 15:59

Re: Rakling og kakling

Post by Pilsebob »

på tide å på shovelen på veien før dynaen tar kvelden tror nå jeg!! :?
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Re: Rakling og kakling

Post by Grimberg »

Ser jaggu slik ut hehe
User avatar
Petra71
Posts: 159
Joined: 11 Mar 2010, 22:37

Re: Rakling og kakling

Post by Petra71 »

I følge min bedre halvdel - sjekk justering på støtstengene, er det ikke det, sjekk primærkjeden...
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Re: Rakling og kakling

Post by Grimberg »

Petra71 wrote:I følge min bedre halvdel - sjekk justering på støtstengene, er det ikke det, sjekk primærkjeden...
Så over støtstengene utvendig i går. Så ut som fremre støtstenger ligger noe høyere enn de bakre i bunn. Snakk om et par mm. Maks..
User avatar
Coldman
Posts: 1229
Joined: 08 Mar 2010, 13:05

Re: Rakling og kakling

Post by Coldman »

Fremre motorfeste (gummioppheng)?
Coldman
2008 Dyna Street Bob FXDB
1956 Harley FL 621 Chopper
User avatar
Grimberg
Posts: 100
Joined: 23 Mar 2010, 15:31

Re: Rakling og kakling

Post by Grimberg »

Vet ikke hva hva det var, men etter å ha strammet det som strammes kan, så forsvant lyden.
Så da er vel alt i skjønneste orden :)
Post Reply

Return to “Motor og drivverk”